سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 43924
سلامت نیوز : متخصصان در انگلیس در حال بررسی علت شیوع ویروس مرگبار هپاتیت A در این كشور هستند و گوجه فرنگی خشك شده به عنوان عامل اصلی انتقال بیماری مطرح شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آژانس ملی حفاظت از سلامت و آژانس ملی استاندارد غذایی انگلیس با تأیید ابتلای دو مرد و پنچ زن به این بیماری از ماه جولای تا دسامبر سال گذشته میلادی، نسبت به شیوع آن در سراسر كشور ابراز نگرانی كرده است.

از این افراد چهار نفر ساكن شرق انگلیس، دو نفر در لندن و یك نفر نیز در «ساوث وست» زندگی می‌كنند كه چهار نفر در بیمارستان بستری شده‌اند اما علت اصلی شیوع این بیماری تاكنون مشخص نشده است.

نوع ویروس هپاتیت A در انگلیس مشابه ویروس شایع شده در هلند است كه از طریق گوجه فرنگی آلوده منتقل شده است.

مقامات بهداشتی انگلیس اعلام كرده‌اند كه امكان بررسی تمام مواد غذایی وجود ندارد اما با توجه به مصرف گوجه فرنگی خشك توسط تمامی افراد مبتلا، آزمایش بر روی نمونه‌های مختلف این محصول آغاز شده است.

متخصصان معتقدند گوجه فرنگی آلوده عامل اصلی شیوع این ویروس در انگلیس است. این ویروس مرگبار از طریق مدفوع انسان باعث آلوده شدن منابع آب یا محصولات كشاورزی می‌شود و تنها بیماری منتقله از مواد غذایی است كه با واكسن هپاتیت A قابل پیشگیری است.

علائم بیماری 28 روز پس از ورود ویروس به بدن مشخص می‌شود كه شامل درد بدن، كاهش اشتها، دردهای شكمی، تب و خارش پوست است كه چندین ماه به طول می‌انجامد. درصورتی كه بیماری مزمن به نوع حاد تبدیل شود كبد بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تنها راه نجات بیمار پیوند كبد است درغیر این صورت منجر به مرگ فرد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha