سلامت نیوز : یک جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: زندگی زناشویی که بر اساس انتخاب در سایت‌ها و مراکز همسریابی صورت گیرد، در ۹۰درصد موارد به طلاق منجر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز ، امان الله قرایی مقدم در گفت و گو با پانا با بیان اینکه هرچند هیچ آمار و گزارشی رسمی ‌درباره میزان موفقیت دفاتر همسریابی وجود ندارد گفت: زندگی زناشویی که بر اساس انتخاب در سایت‌ها و مراکز همسریابی صورت گیرد، در 90درصد موارد به طلاق منجر می‌شود، چرا که‌این گونه ازدواج‌ها بر پایه هوا و هوس است. در عین حال‌این مراکز در فاز جدید فعالیتی خود، همسریابی در سراسر جهان را نیز مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه گزینه‌ای که می‌تواند بسیاری از جوانان داوطلب زندگی در خارج از کشور را آنقدر وسوسه کند تا برای رسیدن به مقصود و مطلوب خود، به تمامی ‌خواسته‌های چنین مراکزی عمل کنند افزود:بر اساس سرشماری سال 85 جمعیت مجرد کشورمان در سنین 10 تا 80 سال 26 میلیون نفر است که از این تعداد 16 میلیون نفر یعنی حدود 65 درصد آنها بین 15 تا 29 سال سن دارند این در حالی است که با توجه به این مساله که جوانان ما سالانه به یک میلیون و 500 هزار ازدواج نیاز دارند، در سال 86 تنها 841 هزار ازدواج اتفاق افتاده است.

به گفته وی در گذشته پادرمیانی بزرگ‌ترهای فامیل در ازدواج یکی از عوامل پیوند دهنده جوانان با یکدیگر بود که در جوامع امروزی با توجه به تغییر ساختار،این پادرمیانی‌ها رنگ باخته است و به همین علت خلا جدی در این زمینه احساس می‌شود.

این جامعه شناس تصریح کرد: پس مداخله در ازدواج امری ضروری است، اما این نیاز باید با ایجاد مراکز و موسسات امین و سازماندهی مراکز موجود تحت نظارت دولت برآورده شود تا جوانان بتوانند با مراجعه به این مراکز آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم را بگیرند. این در حالی است که هم اکنون به دلیل کمبود چنین مراکزی ازدواج‌های اینترنتی رواج یافته و بسیاری از جوانان بدون مطالعه و بررسی وارد زندگی می‌شوند که این مساله خود تبعاتی چون افزایش آمار طلاق و از هم گسیختگی بیشتر خانواده‌ها را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha