خبرگزاری فارس: رئیس مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت گفت: داروی ایرانی ایدز به نام IMOD مورد تایید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت قرار گرفته است اما برای ورود آن به پروتكل درمانی ایدز كشور یك كمیته فنی مشغول مطالعه و بررسی است.

محمد مهدی گویا، در گفت و گو با فارس، افزود: علاوه بر داروی ایمود در فاز دوم برنامه ایدز كشور استفاده از سایر داروهای مدرن ضد ایدز نیز در حال بررسی است و تلاش ما این است كه مراقبت با كیفیت‌تری برای درمان بیماران ایدز در كشور داشته باشیم.
وی گفت: فاز دوم برنام ایدز از ابتدای امسال اجرایی شده است و هیچ وقفه‌ای بین برنامه ایدز اول و دوم كشور به وجود نیامده است، محور و اساس این برنامه ارتقای كیفیت خدمات درمانی به بیماران و آموزش عمومی به افراد در معرض خطر این بیماری است و نیز اطلاع رسانی به بیماران برای محافظت از همسر، دوستان و اطرافیانشان است.
گویا افزود: ما اصرار داریم كه در این برنامه افراد مبتلا به ویروس ایدز بتوانند از خود و اطرافیانشان حفاظت كنند و در واقع با این كار یك نوع برنامه پیشگیریانه مد نظر است، در مرحله آموزش به كل گروه جوانان كه بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند مد نظر است.
وی گفت: حفاظت بیشتر از فرآورده های خونی، كنترل بیماریهای آمیزشی، اطلاع رسانی عمومی به خصوص به معتادان تزریقی، ارتقای كیفی خدمات درمانی و استفاده از دارو و روشهای جدید درمان از جمله محورهای اساسی فاز دوم برنامه ایدز در كشور است.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در زمان حاضر 14 هزار و 554 نفر مبتلا به ایدز شناخته شده در كشور داریم در حالی كه آمارهای تخمینی نشانگر وجود حدود 70 هزار فرد مبتلا به ویروس ایدز در كشور هستند كه بیش از 50 هزار نفر آنها هنوز ناشناخته و ناقل این بیماری هستند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha