سلامت نیوز : پژوهشگران ژاپنی دریافتند نوشیدن منظم چای سبز به سالخوردگان کمک می کند که درست راه بروند و از استقلال بیشتری نسبت به هم سن وسالان خود برخوردار باشند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، چای سبز حاوی مواد شیمیایی آنتی اکسیدان بویژه PGCG است که می تواند جلوی آسیب رسیدن به سلولهای بدن را بگیرد.

پژوهشگران در تحقیقات خود تاثیر چای سبز را بر همه چیز از جمله درصد کلسترول و برخی بیماریهای سرطانی بررسی کردند اما هنوز به نتایج قطعی نرسیده اند.

پژوهشگران ژاپنی در تحقیقات خود تلاش کردند به این سوال پاسخ دهند که آیا خطر پوکی استخوان و ناتوانی در حرکت با بالارفتن سن در افرادی که به طور منظم چای سبز مصرف می کنند، کاهش می یابد یا خیر؟

این پژوهشگران 14 فرد بالای 64 سال را در طول سه سال مورد بررسی قرار داده و دریافتند: مصرف کنندگان چای سبز کمتر در معرض ناتوانی در انجام برخی کارهای روزمره نظیر رفتن به فروشگاه یا انجام کارهای خانه یا کارهای ضروری مثل لباس پوشیدن و حمام رفتن قرار دارند.

این تحقیقات روشن کرد: حدود 13 درصد از افراد که کمتر از یک فنجان چای سبز در روز می نوشیدند؛ از انجام کارهای یاد شده ناتوان بودند اما این درصد درخصوص افرادی که بیش از 5 فنجان چای در روز می نوشیدند، فقط 7 درصد بود.

با این حال، این وضعیت به تنهایی ثابت نمی کند که چای سبز باعث می شود تا این افراد در مرحله سالخوردگی از چابکی برخوردار باشند لذا  تحقیقات پژوهشگران ژاپنی عوامل دیگری را نیز مدنظر قرار داد که می تواند در این زمینه دخیل باشد.

برپایه این گزارش، تحقیقات به این امر توجه کرد که دوستداران چای سبز اکثرا رژیم غذایی سالمی را دنبال می کنند که شامل مصرف زیاد ماهی، سبزی و میوه است و آنها همچنین از سطح علمی بالایی برخوردارند و میانگین مصرف سیگار در آنها پایین و میانگین ابتلای آنها به حملات قلبی و سکته کم است و از وضعیت ذهنی تند وتیزی برخوردارند.

این تحقیقات همچنین نشان داد که این دسته از افراد روابط اجتماعی گستره و فعال و دوستان و نزدیکان زیادی دارند اما پژوهشگر توسوتاک توماتا از دانشکده پزشکی دانشگاه توکیو گفت که حتی با درنظر گرفتن همه این عوامل، چای سبز همچنان تاثیر خود را در کاستن از خطرات ناتوانی دارد.

پژوهشگران دریافتند افرادی که روزانه دستکم پنج فنجان چای سبز می نوشند درمقایسه با افرادی که دستکم یک فنجان چای سبز در روز می نوشند، سه برابر کمتر دچار ناتوانی می باشند.

با وجود این تحقیقات، روشن نشده است که چگونه چای سبز می تواند خطرات ناتوانی را کاهش دهد اما یک تیم از محققان در تحقیقات گذشته خود تاثیر چای سبز بر تقویت عضلات پاهای زنان سالخورده را تایید کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha