سلامت نیوز:  معاون درمان وزارت بهداشت گفت: امسال هم بودجه هیئت امنایی شدن ۶۰ بیمارستان  منتخب وزارت بهداشت تامین نشد و از مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز فقط ۴۵ میلیارد تومان پرداخت شد.

حسن امامی رضوی در گفت وگو با فارس، افزود: برنامه وزارت بهداشت این بود که امسال ۶۰ بیمارستان منتخب کشور هیئت امنایی شود تا با واقعی شدن تعرفه خدمات (به ۳۰۶ برابر تعرفه دولتی) بتوانند خدمات مناسب و رضایت بخشی را به مردم ارائه کنند.اجرای هیئت امنایی شدن تعدادی از بیمارستان های دولتی به منظور ارتقای کیفیت خدمات درمانی و رضایت مندی بیماران ۳ سال است که به دلیل تامین نشدن اعتبارات آن از سوی دولت به تاخیر افتاده است.

مجلس در لایحه بودجه ۸۸، برای ارتقای کیفی خدمات درمانی، رضایت مندی بیماران و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی هیئت امنایی شدن ۵۰ بیمارستان دولتی را به تصویب رساند و قرار بود در این بیمارستان ها تعرفه های درمانی ۳ برابر تعرفه بیمارستان دولتی باشد با این شرط که با پذیرش مابه التفاوت تعرفه ها، بیماران همان تعرفه دولتی را بپردازند و دوم این که قرار بود که در این بیمارستان ها پزشکان و اعضای هیئت علمی فعالیت تمام وقت داشته باشند و برای آن ها فعالیت در بخش خصوصی ممنوع شده بود. اما این مصوبه در سال ۸۸ به دلیل تامین نشدن اعتبارات اجرایی نشد.

در لایحه بودجه ۸۹ نیز این مصوبه تکرار شد اما باز هم این قانون مجال اجرا نیافت و در لایحه بودجه ۹۰ دولت موظف به اجرای این قانون شد اما بازهم این قانون به دلیل تامین نشدن اعتبارات اجرایی نشده است و با وجود این که زیرساخت های آن در بیمارستان ها آماده شده است تامین نشدن اعتبار تمامی معادلات اجرای این مهم را با مشکل مواجه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha