سلامت نیوز : دبیر انجمن صنعت پخش دارو با بیان اینكه اكنون در همه جای دنیا دارو به صورت نقد به فروش می‌رسد، اظهار كرد: ما داروهای خود را یك ساله و با 30 تا 40 درصد تخفیف عرضه می‌كنیم با این حال مسئولان نگران كمبود دارو هستند. تا زمانی كه بحث رقابت را اجرا نكنیم و به بازار دارو اهمیت ندهیم با این مسائل روبرو هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، مهندس اسماعیل قدس در مراسم افتتاحیه بزرگ‌ترین و مجهزترین انبار دارویی كشور عنوان كرد: در حال حاضر صاحبان صنایع دارویی كشور تحت فشارند چرا كه عنوان می‌شود نباید بر قیمت دارو افزوده شود. از سوی دیگر نیز سود توزیع دارو را كم می‌كنند.

وی ادامه داد: برخی عنوان می‌كنند شركت‌های پخش از توزیع دارو سود كلانی عایدشان می‌شود حتی اگر این گونه هم باشد امری لازم است تا در جهت ارتقای محصولات تولیدی به كار گرفته شود.

دبیر انجمن صنعت پخش دارو در ادامه با انتقاد از حاكمیت بروكراسی اداری بر واردات و عرضه دارو عنوان كرد: گاهی اوقات اگر بنا باشد یك محصول كوچك بهداشتی را وارد كشور كنیم استانداردهای عجیب و غریبی وضع می‌شود اما مشخص نیست چرا در جهت استانداردسازی GPM تولید داخلی‌ كه مستقیما با بالا رفتن كیفیت در ارتباط است استانداردهایی وجود ندارد.

وی تاكید كرد: لازم است شركت‌های داروسازی داخل باید سطح كیفی داروهای خود را بالا ببرند.

در ادامه این مراسم دكتر محمود نجفی عرب رییس سندیكای صاحبان صنایع داروهای انسانی كشور ضمن بیان اینكه در حوزه دارو با سه چالش اساسی روبرو هستیم، عنوان كرد: نقدینگی مشكل اساسی موجود در حوزه تولید داروست. بخش زیادی از نقدینگی صنعت در تمامی ابعاد تولید، توزیع و واردات محبوس شده و قابل بازگشت نیست و تامین اجتماعی، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها به ما بدهكار هستند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از این مسائل برون سازمانی و خارج از وزارت بهداشت است همانند مبحث ارز. بانك‌های كشور نیز به دلیل موضوع اختلاس‌ها، انقباضی برخورد می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha