رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از اجازه استفاده از سفره‌های زیرزمینی گفت: باید از سفره‌های زیرزمینی حفاظت شود اما شاهد استفاده از آنها هستیم ضمن اینکه برخی از آنها دچار آلودگی شده‌اند.

سلامت نیوز : رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از اجازه استفاده از سفره‌های زیرزمینی گفت: باید از سفره‌های زیرزمینی حفاظت شود اما شاهد استفاده از آنها هستیم ضمن اینکه برخی از آنها دچار آلودگی شده‌اند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، معصومه ابتکار در چهارصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت طرح «پیشنهاد به دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص حفاظت مضاعف منابع آب تهران و کشور» اظهار داشت: در نشست‌های ماهانه‌ای با کمیته‌های محیط زیست شوراهای سایر شهرهای کشور برگزار می‌کنیم که آنها از ما توقع دارند که یکسری از موضوعات را در سطح ملی از طریق شورای شهر تهران یا از طریق شورای عالی استانها پیگیری کنند.

وی افزود: این موضوعات به همه شهرهای کشور می‌تواند ارتباط داشته باشد و از این جهت موضوع مربوط به منابع آب جزو پیشنهاداتی بود که ارائه شد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه وضعیت آب در تهران خوب نیست، تصریح کرد: با توجه به جمعیت روزافزون شهر تهران منابع آبی از نقاط دیگر به این شهر آورده‌ایم که از جمله آنها کرج و طالقان است ولی باز هم در فصول خاصی که بارندگی کمی داشته‌ایم با کم‌آبی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این مسئله در سطح کشور نیز وجود دارد، گفت: در شاخص اIPI جهانی از نظر منابع آبی رتبه پائینی کسب کرده‌ایم که مرتباً نیز با کاهش روبرو هستیم. متاسفانه سیاست‌هایی اتفاق افتاده که اجازه از سفره‌های زیرزمینی داده شده در حالی باید از آنها حفاظت می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه برخی سفره‌های زیرزمینی دچار آلودگی شده‌اند، تصریح کرد: در این پیشنهاد به مجلس و دولت توصیه‌هایی شده از جمله اینکه نسبت به حفاظت از منابع آبی سختگیرانه کار شود زیرا همه این مسائل به مدیریت صحیح آب مربوط می‌شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:‌ فکر می‌کنم خواسته شهرهای دیگر برای اینکه تهران پیشقدم شود درست است و امیدوارم موضع خود را به عنوان نماینده مردم به خوبی اعلام کرده باشیم.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات ابتکار گفت: وزارت نیرو اعلام کرده بود که نمی‌توانند آب شرب بیش از 14 میلیون نفر را در تهران تامین کنند، و در این راستا مخالفت‌های جدی برای جلوگیری از افزایش جمعیت تهران مطرح شده بود. البته لازم است به شهرهای دیگر نیز پرداخته شود و افزایش جدی‌تری از نظر افزایش جمعیتی دارد.

پیشنهاد مذکور با رای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha