سلامت نیوز : دبیر انجمن صنعت پخش دارو گفت: هنگامی که می‌خواهیم یک قلم کوچک بهداشتی را وارد کنیم وزارت بهداشت از ریزترین چیزها بازدید می‌کند ولی برای GMP داروهای داخلی عقب هستیم و به خاطر همین صادرات آنچنانی نداریم.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمداسماعیل قدس در مراسم افتتاح بزرگترین و مجهزترین انبار دارویی کشور خاطرنشان کرد: ما امروزه تحت فشار هستیم برای اینکه قیمت دارو نباید اضافه شود و از طرف دیگر سود توزیع دارو را کم می‌کنند.

وی گفت: عنوان می‌شود که شرکت‌های پخش سود کلانی از توزیع می‌برند حتی اگر این طور هم باشد باید اجازه دهند این سودها عاید شرکت‌های توزیع شود چرا که در جهت ارتقای صنعت داروسازی در کشور صرف می‌شود.

قدس تصریح کرد: از طرفی داروی ارزان در بازار به فروش می‌رسد و از سوی دیگر نگرانیم که چرا فلان دارو را نداریم. تا زمانی که رقابت دارو در بازار بر اساس کیفیت و افزایش قیمت تمام شده نباشد بازار دارو اهمیت چندانی نخواهد داشت زمانی رقابت سازنده در بازار دارویی ایجاد می‌شود که سطح کیفی داروها افزایش یابد.

دبیر انجمن صنعت پخش تأکید کرد: وقتی GMP داروهای داخلی را تأمین نکنیم و به بازار دارو اهمیت ندهیم این مسائل را هم خواهیم داشت. هنگامی که می‌خواهیم یک قلم کوچک بهداشتی را وارد کنیم وزارت بهداشت از ریزترین چیزها بازدید می‌کند ولی برای GMP داخلی عقب هستیم و به خاطر همین صادرات آنچنانی نداریم.

وی افزود: واقعیت این است که باید کمی به بازار بپردازیم چرا که بازار برای ما تعیین‌کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha