متخصصان قلب و عروق دریافته‌اند قرصی كه فقط 40/1 پوند قیمت دارد در آینده نزدیك می‌تواند جان شمار زیادی از مبتلایان به بیماری‌های قلبی را از مرگ نجات دهد.

سلامت نیوز : متخصصان قلب و عروق دریافته‌اند قرصی كه فقط 40/1 پوند قیمت دارد در آینده نزدیك می‌تواند جان شمار زیادی از مبتلایان به بیماری‌های قلبی را از مرگ نجات دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این داروی شگفت‌انگیز و معجزه‌گر در حال حاضر در دسترس بیماران انگلیسی است. بعلاوه محاسبات نشان داده است كه هزینه درمان و مراقبت‌های بیمارستانی برای این بیماران نیز با استفاده از داروی فوق تا یك چهارم كاهش پیدا می‌كند كه البته رقم قابل ملاحظه‌ای است.

به نوشته روزنامه دیلی اكسپرس، پروفسور مارتین كوویه متخصص و مشاور كاردیولوژی و نارسایی‌های قلبی در بیمارستان سلطنتی «برومپتون» در لندن می‌گوید: این دارو چند سال است كه در انگلیس برای بیماران مبتلا به آنژین صدری تجویز شده و بی‌خطر است اما اكنون داروی مزبور از سوی آژانس دارویی اروپا برای درمان مبتلایان به نارسایی قلبی كه در حال حاضر 900 هزار نفر را در انگلیس گرفتار كرده،‌مورد تایید قرار گرفته است.

این دارو «ایوابرادین» با نام تجاری «پروكورالان» عرضه می‌شود و تایید آژانس دارویی اروپا برای آن گام بسیار مهمی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha