چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به توانمند‌سازی معتادان، گفت: البته باید سازمان بهزیستی نظارت بیشتری بر عملکرد‌های کمپ‌های ترک اعتیاد داشته باشد تا توانمند‌سازی این افراد با جدیت دنبال شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه مجلس مصوبات زیادی را برای مبارزه با مواد مخدر و با هدف کاهش عرضه و محدود کردن تقاضا تصویب کرده است، تصریح کرد: اما مساله موجود این است که این معضل با تصویب چند قانون و مصوبه مجلس حل نمی‌شود و آنچه که مهم است بحث عملکرد و کارهای اجرایی است که ما عزمی جدی در آن نمی‌بینیم و شاهد موفقیت چشم‌گیری نیستیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور در زمینه معضل مواد مخدر، ضعف آمارهایی است که مسئولان مربوطه ارائه می دهند ، که نمی‌توان به این آمارها استناد کرد.

وی افزود: ما از این آمارها برآوردها و برنامه‌ریزی‌ها را ارائه می‌دهیم و هرچه قدر این میزان آمار دقیق‌تر باشد در مبارزه با این مساله با موفق‌تر خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس هشتم در ادامه به فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد، بیان کرد: حضور این کمپ‌ها بسیار موثر است زیرا به افراد معتاد آموزش‌هایی ارائه می‌شود که این آموزش‌ها در مسیر بهبودی تعریف می‌شود.

محسنی‌بندپی گفت: البته باید سازمان بهزیستی نظارت بیشتری بر عملکرد‌های کمپ‌های ترک اعتیاد داشته باشد تا هیچ مشکلی در این مکان‌ها به وجود نیاید.

کمپ ترک اعتیاد چیتگر اولین تجربه در حوزه توانمندسازی اعتیاد در کشور است که ظرفیت پذیرش ماهانه حدود ۷۰ نفر مددجوی علاقه مند به ترک اعتیاد را دارد.

در این مرکز تمامی افراد بهبود یافته و بی سرپناه همچنین افرادی که در مسیر فرآیند رهایی از بیماری اعتیاد هستند، به منظور اشتغال، تحت آموزش‌های لازم قرار بگیرند.

این اقدام با هدف پیشگیری از بازگشت مجدد این مددجویان به اعتیاد و تکمیل فرآیند بهبود آنها صورت می گیرد و طی آن، به اینگونه افراد، طریقه کاشت، پرورش و نگهداری از گل و گیاه همچنین کاشت نهال در یک دوره کامل آموزش داده می‌شود. بدین منظور سوله‌ای در بوستان جنگلی چیتگر و همجوار با کمپ ترک اعتیاد در نظر گرفته شده است که می‌تواند به‌صورت ماهانه پذیرای ۵۰ نفر از افراد مایل به یادگیری شیوه‌های کاشت و نگهداری از گل و گیاه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha