سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت وام یک میلیون تومانی به معلولان ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: هزار نفر از این افراد از این تسهیلات برای مناسب‌سازی مسکن‌شان استفاده خواهند کرد.
 
به گزارش سلامت نیوز ، یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حمایت سازمان بهزیستی از معلولان در بخش‌های مختلف تاکید کرد: در سال جاری علاوه بر پرداخت مستمری به این افراد خدمات حمایتی مختلفی چون درمانی و مسکن از این افراد شده است.

وی تصریح کرد: احداث واحدهای مسکونی ویژه معلولان یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی در کشور بوده است بطوری که در سال جاری تعداد زیادی از آنها از طرح نهضت تامین مسکن معلولان بهره‌مند شدند.

سخنگویی در ادامه در خصوص برنامه‌های سازمان بهزیستی برای مناسب‌سازی واحدهای مسکونی معلولان ضایعه نخاعی خبر داد و افزود: در این برنامه سعی می‌شود خانه‌های افراد به طور کامل برای تردد آنها مناسب‌سازی شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده به یک هزار معلول ضایعه نخاعی در کشور مبلغ یک میلیون تومان بایت مناسب‌سازی مسکن پرداخت می‌شود.

وی در خصوص زمان پرداخت این مبلغ افزود: اعتبارات در این بخش بطور کامل وجود دارد و چنانچه استانها اسامی معلولان ضایع نخاعی را ارسال کنند تا پایان سال و در نهایت در فروردین‌ماه این مبلغ به حساب این افراد واریز خواهد شد.

سخنگویی در پاسخ به این پرسش که این مبلغ به افرادی که فاقد مسکن هم هستند و در منازل استیجاری زندگی می‌کنند تعلق خواهد گرفت، گفت: هیچ تفاوتی در این خصوص وجود ندارد و تمامی افرادی که توسط استانها معرفی شوند از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha