سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار افزایش برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه سلامت از شبکه آموزش سیما شد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن ابوالقاسمی امروز در نشست خبری خود برای معرفی برنامه آموزش مدون  پزشکان از شبکه آموزش سیما اظهار داشت: یکی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری شبکه آموزش سیما آغاز برنامه آموزش مدون برای پزشکان است.

وی با بیان اینکه آموزش مداوم برای همه پزشکان به خصوص پزشکان عمومی که در درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی خدمت می‌کنند به منظور افزایش اطلاعات آنان ضروری است، افزود: بسیاری از پزشکان به خصوص پزشکان در مناطق دور دست این امکان را ندارند تا چهره به چهره بتوانند مباحث بازآموزی خود را از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که بالغ بر 1200 نفر هستند دریافت کند و این برنامه آموزش مدون از شبکه آموزش سیما بسیار می‌تواند موثر واقع شود.

ابوالقاسمی ادامه داد: در این زمینه با تدبیری که برای آموزش و بازآموزی اندیشیده شد در هفته و در دو جلسه برنامه‌ آموزش مدون پزشکان عمومی از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این زمینه در آینده فیلم این آموزش‌ها نیز در سایت آموزش دانشگاه قرار خواهد گرفت و سؤالات پزشکان نیز از طریق ایمیل در سایت دریافت و می‌توان این تبادل اطلاعات را در سایت آموزش دانشگاه انجام داد.

وی گفت: پزشکان به دلیل مشغله کاری زیاد می‌توانند برنامه آموزش مدون را از شبکه آموزش سیما شب هنگام در روزهای جمعه مشاهده کنند.

وی با اشاره به تفاهمنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با شبکه آموزش سیما برای تهیه 70 برنامه آموزشی اظهار داشت: از اهداف مهم وزارت بهداشت مبحث پزشک خانواده است. چنین برنامه‌های آموزش مدون از شبکه آموزش سیما می‌تواند برای تربیت پزشکان خانواده و سوق دادن آنها به سمت نیازهای حوزه سلامت مردم و در نهایت تشویق کردن پزشکان برای گام برداشتن در حوزه پیشگیری مفید واقع شود.

ابوالقاسمی بیان داشت: پزشکان باید در راستای اهداف پیشگیری در حوزه سلامت با شناخت عوامل خطر بیماریها از جمله فشار خون، ورزش و وزن افراد در حوزه سلامت مداخله کنند تا با گام برداشتن در زمینه پیشگیری از هزینه‌های زیاد درمان جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: البته این مسئله نیز ناگفته نماند که مردم عادی از نشستن برای مشاهده چنین برنامه‌هایی که برای آموزش مدون پزشکان است خودداری کنند چون این برنامه‌ها مباحث تخصصی و آموزشی است و مردم می‌‌توانند از برنامه‌های آموزشی پزشکی همچون دکتر سلام بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha