سلامت نیوز : تحقیقات تازه در فرانسه نشان داد که خوردن دو یا سه عدد سیب در روز سطح کلسترول خون را پایین می آورد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، این تحقیقات حاکی است: خوردن دو یا سه عدد سیب در روز سطح کلسترول خون را پایین می آورد زیرا پوست سیب مملو از فیبر موسوم به پکتین است که رسوبهای کلسترول را از بین می برد.

پژوهشگران انستیتوی ملی علوم میوه در ژاپن در تحقیقات تازه خود دریافتند: خوردن 400 گرم (دو سیب) در روز به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

پژوهشگران در تحقیقات خود 14 فرد داوطلب را مورد بررسی قرار داده و هریک از آنها در روز دو عدد سیب برای مدت سه هفته مصرف کردند.

نتایج نشان داد که سطح کلسترول خون آنها تا 21 درصد پایین آمده است.

پروفسور رکبیچی تاناکا رئیس تیم تحقیقات گفت: سیب درصد ویتامین C در خون را به طور محسوسی بالا می برد.

برپایه این گزارش، پیشتر این باور وجود داشت که خوردن سیب به طور کلی منجر به بالارفتن میزان چربی می شود اما اکنون این باور بعد از این تحقیقات نسبتا تغییر کرده است.

سیب دارای آهن، آب، پروتئین، چربی، کلسیم، مس، فسفر و ید است که ید آن برای تقویت غدد مفید است. این میوه همچنین دارای ویتامین A ,B ,C ,B2 ,E و نیکوتیل است.

نمک طعام سیب از همه میوه ها کمتر است و برای مبتلایان به اوره مفید است. سیب سنگ کیسه صفرا و کلیه ها را حل می کند و برای بیماران کبدی نیز مفید است.

با استفاده از سیب می‌توان ناراحتی ‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی  طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌های آن‌ها را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha