پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 44053
سلامت نیوز: کاکوتی، بومی مدیترانه است و مصریان باستان از آن برای مومیایی کردن اجساد استفاده می کردند. از این گیاه به عنوان ماده خوراکی ضدعفونی کننده و ضدباکتریایی، قبل از کشف آنتی بیوتیک استفاده می شد. امروزه آسیا، اروپا و منطقه مدیترانه بزرگ ترین تولیدکننده این گیاه محسوب می شوند. در این مطلب به نقل از «ehow» ، به معرفی بخشی از خواص این گیاه می پردازیم.*استفاده از این گیاه رشد تومور را کاهش می دهد.

*به طور گسترده از آن برای رفع و درمان پوسیدگی دندان، برفک بوی بد دهان، کوفتگی، زخم های عمیق و جرم دندان استفاده می شود.*به طور موثر انگل های پوست ازجمله شپش را درمان می کند.*سیستم عصبی را تقویت می کند وبرای درمان اختلالات عصبی ازجمله افسردگی و بی خوابی موثر است.*با افزایش ادرار سموم را از بدن دفع می کند.*گردش خون را فعال می کند و دردهای آرتریت، نقرس و روماتیسم را تسکین می دهد.

*به طور موثر سیاه سرفه، گلودرد،سرفه، آسم و برونشیت شدید را درمان می کند.*برای هضم چربی موجود در گوشت موثر است. بنابراین توصیه می شود پس از مصرف غذای گوشتی از این گیاه استفاده شود.*با تقویت کردن سیستم گوارشی، اشتها را افزایش می دهد.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha