پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 44054
سلامت نیوز: ازدواج کردن برای بعضی ها یک عمل استراتژیک تلقی می شود که باید قدم به قدم آن را برنامه ریزی کرد، پیش بینی کرد و اختلاف جزئی از مسیر پیش بینی شده برنامه را یک خطر جدی به حساب آورد.

این عده برای ازدواج ملاک ها و معیارهای سخت گیرانه، تغییر ناپذیر و جزئی دارند و حاضر نیستند از هیچ کدام از این معیارها به نفع دیگری چشم پوشی کنند. این طور وقت هاست که به این افراد می گویند در ازدواج سختگیری می کنند. در واقع داشتن معیارهای بسیار زیاد، جزئی و تغییر ناپذیر به معنی سختگیری در ازدواج است.

مسلما هر کس از کلمه «زیاد» تعبیر خاص خودش را دارد. ممکن است از نظر شما، معیار تناسب مالی و تحصیلی و فرهنگی زیادی باشد اما از نظر کسی دیگر بسیار مهم تلقی شود.

اما بد نیست این توصیه ها را هم بشنوید و سعی کنید در تصمیم گیری هایتان آنها را در نظر آورید.

- اگر شما در خانواده ای زندگی می کنید با سطح ایمان، فرهنگ، اقتصاد و تحصیلات متوسط و یا پایین، (در یکی یا همه این موارد) انتظار داشتن همسری با سطح بالاتر از خود مسلماً نوعی سخت گیری و مانعی برای ازدواج تان است.

 - قبل از این که خواستگاری بروید یا خواستگارتان را رد کنید، یک نگاه در آینه به خودتان بیندازید. انتظار نداشته باشید زیباترین دختر/ پسر شهر نصیب شما شود. به هر حال ملاک زیبایی و تناسب ظاهری هم ملاک مهمی است و شما نمی توانید انتظار داشته باشید وقتی به خودتان نمی رسید و فکری به حال چاقی، نامرتبی، تیپ نامناسب و رعایت نکردن بهداشتتان نمی کنید، یک آدم اطو کشیده و زیبا نصیب تان شود!

 - دختر شاه پریان یا شاهزاده سوار بر اسب سفید افسانه ای بیش نیستند، به دنبال همتای خود باشید.
همین که داماد سر کار می رود، انگیزه کار و پیشرفت و سازندگی دارد و درآمدی از خودش کسب می کند کافیست. انقدر سختگیر نباشید و برای حقوق آقای داماد کف تعیین نکنید. مطمئن باشید بعد از ازدواج روزی تان چندین برابر خواهد شد

- واقعا چقدر مهم است که تک تک اعضای خانواده همسرتان را بپذیرید و بپسندید؟ این که یک نفر در یک خانواده مطابق هنجارها پیش نرفته، دلیل نمی شود که متانت و موجهی تمام اعضای خانواده را زیر سوال ببرید.

- همین که داماد سر کار می رود، انگیزه کار و پیشرفت و سازندگی دارد و درآمدی از خودش کسب می کند کافیست. انقدر سختگیر نباشید و برای حقوق آقای داماد کف تعیین نکنید. مطمئن باشید بعد از ازدواج روزی تان چندین برابر خواهد شد.

 - قابل توجه خانواده ها: گاهی خانواده ها به دلایل مختلف فرد را در انتخاب همسر آزاد نمی گذارند از جمله: مسائل اقتصادی، نگرانی از اصل ازدواج، نگرانی بیجا از اینکه شاید نمی توانند مستقل زندگی کنند، ترجیح دادن آداب و رسوم فامیل به معیارهای فرد، جستجو کردن آرزوهای دست نیافته ی خود در فرزندان مانند ادامه تحصیل و یا ازدواج در سن خاص مطابق با نظر والدین و مطمئن بودن به اینکه خودش نمی تواند خوب تصمیم بگیرد و... ازدواج بخشی عقل و منطق است، بخشی قسمت و بخشی تمایل فرزند شما. هر سه این موارد را در نظر بگیرید و به او اجازه انتخاب دهید.

 - قابل توجه فرزندان: برای از بین بردن اشکال تراشی های غیرمنطقی و نامعقول والدین تان بهتر است راهکارهای زیر را به کار بندید.

الف – صحبت مستقیم، معقول، مؤدبانه، محترمانه و منطقی با والدین و گوشزد کردن اشکالات آن ها و توجیه آن ها نسبت به غیر منطقی بودن شیوه ی برخوردشان.

ب- در صورت شرم و حیا و یا تأثیر گذار نبودن صحبت مستقیم، واسطه کردن افرادی که سخن آن ها در والدین شان مؤثر واقع می گردد می تواند در این زمینه راه گشا باشد.

منبع: تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha