جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 44059
سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: ‌‌آبهایی که توسط تصفیه‌کننده‌های یونی تصفیه می‌شود به قلب و عروق آسیب وارد می‌کند چرا که این آبها فاقد کلسیم است و موجب بروز گرفتگی عضلات می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز ، سید ضیاءالدین مظهری در گفت و گو با فارس اظهار داشت:  اگر میزان منیزیم آب‌های معدنی بالا باشد می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

وی گفت:‌ امروزه چند نوع تصفیه کننده آب وجود دارد که برخی از این تصفیه کننده‌ها میکروب ‌ها و عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برند و برخی دیگر یون‌ها و فلزات سنگین را از آب تصفیه می‌کنند.

این متخصص تغذیه بیان داشت:‌ تصفیه‌کننده‌ای که یون‌ها و فلزات سنگین را از آب تصفیه می‌کند می‌تواند برای قلب و عروق مضر باشد و آسیب‌هایی را به بدن وارد کند.

مظهری ادامه داد:‌ آبها اگر بسیار سبک باشد می‌تواند به سلامت قلب آسیب وارد کند چرا که کلسیم موجود در آب برای قلب مفید است و به عملکرد آن کمک می‌کند؛ و آبهایی که فاقد کلسیم باشد می‌تواند گرفتگی عضلات را ایجاد کند و به قلب آسیب جدی وارد می‌کند.

وی عنوان کرد: کلسیم در بدن وظایف مهمی را بر عهده دارد که می‌توان به رفع گرفتگی عضلات،‌استحکام استخوان‌ها، عملکرد قلب و عروق اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha