سلامت نیوز : معاون آموزشی مركز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: جامعه نفرولوژی و اورولوژی ایران تلاش می‌كند وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهد اما لازم است زمینه‌ای فراهم شود تا مردم در جهت اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی ترغیب شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ دكتر منصور گتمیری در همایش روز جهانی كلیه افزود: با وجود آن كه تصور می‌شد آموز‌ه‌های مذهبی محدودیت‌هایی در زمینه پیوند عضو از مرگ مغزی ایجاد كند اما توانستیم با كمك از این آموز‌ها موضوع پیوند از جسد را در كشورمان حل كنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بیماری‌های مزمن كلیوی هم سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم فشار اقتصادی به جوانان وارد می‌كند و با افزایش سن، بیماری‌های كلیوی تشدید می‌شود بنابراین لازم است به روش‌های جایگزین درمان بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینكه در ایران شاخص‌های سلامت رشد كرده است، اظهار كرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میانگین سنی ایران 53 سال بود ولی در حال حاضر به حدود 74 سال رسیده است. این وضعیت باعث افزایش سالمندی شده است و از نظر كیفیت زندگی و مسائل اقتصادی مشكلات جدی را به وجود آورده است.

معاون آموزشی مركز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه گفت: با وجود آن كه ایران در زمینه دیالیز سوابق خوبی دارد ولی پیوند از ارزش بیشتری برخوردار است و بر كیفیت زندگی بیمار تاثیر مثبتی می‌گذارد و از نظر اقتصادی نیز به سود جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha