سلامت نیوز : رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: گاهی برای افزایش صدا و قدرت مواد منفجره از ترکیباتی مثل خرده آهن،شیشه و سنگ استفاده می‌کنند که وقتی منفجر می‌شود می‌تواند حکم ترکش را پیدا کند و کشنده باشد.
 
به گزارش سلامت نیوز ، حمید صالحی در گفت‌و‌گو با فارس در مورد آسیب‌های چهارشنبه سوری اظهار داشت: هر ساله در اسفند  با آسیب‌های چهارشنبه آخر سال مواجهیم و حوادث بسیار تلخی رخ می‌دهد .

وی گفت: به عنوان مثال سال گذشته در این حوادث به علت آسیب شدیدی که به دست جوان ۲۲ ساله‌ای وارد شده بود مجبور به قطع عضو شدیم.

وی ادامه داد: یا کودک خردسالی که به همراه مادرش از محل حادثه عبور می‌کرد و به دلیل انفجار یکی از این ترقه‌ها یکی از چشم‌هایش را از دست داد، اینها از جمله اتفاقاتی است که هر سال رخ می‌دهد.

وی همت رسانه‌ها را در کاهش آسیب های چهارشنبه آخر سال بسیار موثر دانست و به جوانان توصیه کرد نسبت به خطرات مواد محترقه و منفجره آگاه باشند تا با حوادث سوختگی کمتر روبه رو شویم. همچنین والدین مراقب فرزندانشان باشند چون این مواد محترقه که در دسترس فرزندانشان قرار می‌گیرد فی نفسه می‌تواند کشنده باشد.

وی گفت: گاهی برای افزایش صدا و قدرت مواد منفجره از ترکیباتی مثل خرده آهن،شیشه و سنگ استفاده می‌کنند که وقتی منفجر می‌شود می‌تواند حکم ترکش را پیدا کند و کشنده باشد.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری گفت: بیشترین آماری که ما از آسیب‌های چهارشنبه آخر سال داریم از دست دادن چشم‌، آسیب به دست‌ها و صورت است که آسیب سوختگی تا پایان عمر می‌تواند باقی بماند.

صالحی آمار سوختگی مرتبط با چهارشنبه آخر سال را که به بیمارستان شهید مطهری مراجعه کرده بودند ۷۰ نفر عنوان کرد و افزود: این آمار نسبت به سال‌های قبل به دلیل اطلاع رسانی به موقع رسانه‌های جمعی و رعایت هموطنان کمتر بود ولی از این تعداد حدود ۱۵ نفر بستری شدند و برخی از این افراد حتی در ایام نوروز در بیمارستان بستری بودند.

وی در مورد درصد سوختگی‌های چهارشنبه آخر سال گفت: در این سوختگی‌ها درصد سوختگی مطرح نیست بلکه آسیب‌های جانبی مانند آسیب به تاندون، استخوان، عضله و آسیب های صورت مانند چشم و پوست صورت برای بیماران مشکل ساز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha