سلامت نیوز : قائم مقام انجمن بیماران کلیوی کشور گفت: فرآیند اهدا اعضای افراد مرگ مغزی باید از اجازه خانواده خارج شود و مانند برخی کشورها با تصمیم مراجع قانونی و در اختیار دولت باشد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس نادر معینی در همایش روز جهانی کلیه که در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر در کشور ما تعداد مرگ مغزی کم نیست و باید دولتمردان و وزارت بهداشت قانونی را تعیین کنند که هر کسی مرگ مغزی شد اعضای آن فرد متعلق به دولت باشد.

وی افزود: به هرحال شاید بتوان کلیه را از فرد زنده دریافت کرد ولی قلب و پانکراس را نمی‌شود از فرد زنده دریافت کرد و حتماً باید از فرد مرگ مغزی این پروسه صورت پذیرد.

وی همچنین با اشاره به صدور 150 هزار کارت اهدای عضو در شیراز تصریح کرد: امروز ما به جایی رسیده‌ایم که دیگر مردم با ما تماس می‌گیرند تا در زمینه اهدا عضو از فرد مغزی اقدام کنیم.

معینی با اشاره به 248 پیوند کلیه، 250 پیوند کبد و 26 پیوند پانکراس در سالجاری در بیمارستا نمازی شیراز خاطرنشان کرد: باید فرهنگ اهدا عضو از فرد مرگ مغزی در کشور گسترش یابد تا افراد برای پیوند کلیه مجبور نباشند خانه و وسایل خود را به دلیل هزینه‌های بالا بفروشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha