سلامت نیوز : رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: هیچ خودروی فرسوده آمبولانسی در حوزه پیش بیمارستانی نداریم.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، غلامرضا معصومی در حاشیه کنگره بین‌المللی حوادث جاده‌ای بیمارستان رضوی مشهد در ارتباط با فرسوده‌بودن خودروهای آمبولانسی کشور، اظهار داشت: هیچ‌گونه خودروی آمبولانسی فرسوده در کشور نداریم و در این ارتباط می‌توان گفت که حداکثر عمر خودروهای آمبولانسی در کشور در حدود ۵ سال است.

تمام خودروهای فرسوده آمبولانسی پیش بیمارستانی از سیستم خارج شده است
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ادامه داد: با توجه به اقداماتی که تاکنون در این راستا صورت گرفته است از سال 84 خریدهایی به منظور تجهیز اورژانس پیش بیمارستانی صورت گرفته است و در حال حاضر تمام خودروهای فرسوده آمبولانسی از سیستم خارج شده است.

معصومی ادامه داد: در حال حاضر آمبولانس‌های شبکه بهداشت کشور نیز در حال به روز شدن است و اینکه عنوان می‌کنید خودروهای آمبولانسی فرسوده است می‌توان آن را فقط در برخی از بیمارستان‌ها مشاهده کرد.

100میلیارد تومان بودجه برای تملک و تجهیزات

وی در ارتباط با اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال 91 به منظور تجهیز سیستم مرکز فوریت‌های پزشکی گفت: هنوز بودجه 91 در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار نگرفته ست که در این راستا اعتباری که ما برای تملک و تجهیز مراکز اورژانس کشور پیشنهاد داده‌ایم حدود 100میلیارد تومان است علاوه بر این اعتباری در حدود350 میلیارد تومان برای بخش جاری اورژانس پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha