سلامت نیوز : رئیس قطب اورولوژی ایران گفت: ایران تنها كشوری است كه لیست انتظار پیوند كلیه ندارد به ویژه برای كودكان، طی سه چهار ماه پیوند كلیه انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر ناصر سیم‌فروش در مراسم روز جهانی كلیه افزود: نارسایی مزمن كلیه بیماری‌ است كه بر اجتماع تاثیر می‌گذارد و انجمن‌های خیریه بازوهای خوبی برای گسترش خدمت به این بیماران هستند.

وی در ادامه گفت: در گذشته بیمارانی كه وضع مالی خوبی داشتند برای انجام پیوند كلیه به آمریكا سفر می‌كردند و پس از بازگشت مشكلات زیادی مانند پس زده شدن كلیه را تحمل می‌كردند اما تاكنون در ایران حدود 30 هزار پیوند كلیه انجام شده است.

رئیس قطب اورولوژی ایران تاكید كرد: ایران از نظر پیوند از جسد در منطقه موقعیت خوبی دارد. این در حالی است كه تا پنج سال قبل چنین وضعیتی را نداشت اما در حال حاضر ایران از كشورهای پیش رو در زمینه پیوند كلیه از جسد مانند عربستان و تركیه جلوتر است.

وی در ادامه اظهار كرد: پیوند كلیه در ایران در نقاط مختلف كشور انجام می‌شود به گونه‌ای كه در بابل حدود هزار پیوند و در ارومیه 2 هزار پیوند كلیه صورت گرفته است. علاوه بر آن كرمان استانی است كه پیوندهای كلیه بسیار خوبی در آن صورت می‌گیرد. بنابراین لازم نیست كه بیماران برای پیوند كلیه به تهران مراجعه كنند.

وی افزود: در اصفهان و شیراز پیوند كلیه از جسد انجام می‌شود و تاكنون حدود 3 هزار و 300 پیوند كلیه در بیمارستان لبافی‌نژاد صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار كرد: موفقیت فعالیت كلیه پیوندی طی یك سال حدود 94 درصد است و بیمارستان لبافی‌نژاد از این نظر جز مراكز منتخب دنیا به شمار می‌رود در واقع ایران جز كشورهای پیش گام در زمینه پیوند كلیه است.

رئیس قطب اورولوژی ایران در ادامه گفت: تعداد قابل توجهی از بیماران پیوندی نیازمند پیوند دوم و تعداد كمی از آنها نیازمند پیوند سوم كلیه می‌شوند. نتایج ایران در زمینه پیوند دوم نیز خوب بوده است.

سیم‌فروش در پایان گفت: پیوند كلیه از فرد زنده در ایران مانع پیوند كلیه از جسد نشده است و پیوند از جسد در حال رشد است. لازم است از تمام امكانات خود استفاده كنیم تا بیمار زیر دیالیز نماند و زمینه پیوند برای او فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha