سلامت نیوز : یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان با بیان این مطلب که کودکان مصروع محدودیتی در انجام فعالیت‌های روزانه خود ندارند، تاکید کرد: تنها ورزش‌های رقابتی که باعث خستگی، گرمازدگی و کم آبی بدن برای کودک صرعی می‌شود خطرناک است.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر غلامرضا زمانی در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: بسیاری از معلمان از بیماری صرع آگاهی ندارند و برخی از مدیران مدارس از ثبت نام دانش‌آموزان مبتلا به صرع خودداری می‌کنند.

زمانی ادامه داد: دانش آموزان مصروع با مشکلاتی از جمله افت تحصیلی و یادگیری مناسب روبه رو هستند و عملکرد معلمین نباید به نحوی باشد که محدودیت‌های نابجا برای این نوع کودکان ایجاد کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که کودکان مصروع محدودیتی در انجام فعالیت‌های روزانه خود ندارند، تاکید کرد: تنها ورزش‌های رقابتی منجر به خستگی، گرمازدگی و کم آبی بدن برای کودک صرعی خطرناک است.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان افزود: بیماری صرع با معلولیت همراه نیست و کودکانی که دچار بیماری صرع هستند بیشتر علائم افسردگی، اختلال تمرکز و توجه و پرخاشگری در این کودکان دیده می‌شود که باید شناسایی و درمان شوند.

دکتر زمانی بیان کرد: از بین بردن اعتماد به نفس و محدود کردن کودکان صرعی، زندگی اجتماعی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و معلمین باید اطلاعات در مورد این بیماری کسب کنند و در صورت بروز علائم، والدین کودک را متوجه کنند تا به پزشک ارجاع داده شود.

وی در پایان با بیان اینکه افراد مصروع باید همانند افراد عادی به استخدام شرکتهای دولتی درآیند، یادآور شد: در اغلب كشورها اگر فردی صرع داشته باشد و مانع از استخدام و اشتغال او شوند برای سازمان پیگرد قانونی دارد و فرد مصروع مورد حمایت قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha