سلامت نیوز : متخصص تغذیه گفت: ریزش موی سر تا حد كچلی از عوارض حذف مواد غذایی پنج گانه و رژیم های سخت غذایی است.

به گزارش سلامت نیوز ، مرتضی صفوی در گفت و گو با ایرنا افزود: افراد باید مواد پنج گانه غذایی شامل میوه، سبزیجات، مواد پروتئینی، كربوهیدرات ها و لبنیات را به صورت روزانه در وعده های غذایی خود میل كنند تا دچار عوارض و مشكلات یاد شده نشوند.

صفوی بابیان اینكه پنج گروه غذایی مهم و مورد نیاز بدن نباید در رژیم های غذایی افراد حذف شود، افزود: این پنج گروه مواد غذایی مورد نیاز بدن است كه در صورت حذف، صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد می شود.

وی اضافه كرد: افرادی كه رژیم های سخت غذایی می گیرند نیازمند مصرف مكمل های ویتامین و املاح دارند.

صفوی با بیان اینكه افراد دارای رژیم های سخت غذایی در ابتدا دچار كاهش وزن به دلیل دفع مایعات می شوند و سپس چربی بدن كاهش می یابد، افزود: رژیم غذایی همراه مصرف زیاد مایعات، موجب كاهش شدید میزان پروتئین و سدیم در بدن می شود و فرد را درمعرض كمبود سدیم قرار خواهد داد.

این متخصص تغذیه با تاكید بر این كه رژیم های غذایی باید با نظر متخصصان در پیش گرفته شود تصریح كرد كه در غیر این صورت، رژیم های غیر اصولی آسیب های جبران ناپذیری برای افراد ایجاد می كند.

صفوی افزود: رژیم های سخت غذایی آن هم بدون مشورت با متخصصان و كارشناسان موجب آسیب به بافت های بدن می شود كه نه تنها از نظر جسمی، فرد را دچار مشكل می كند بلكه گاه افراد زیبایی خود را از دست می دهند و به تدریج از نظر روانی هم دچار مشكلاتی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha