سلامت نیوز : رییس بیمارستان شهید فهمیده وابسته به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: عمده ترین مشكلات كودكان در فصل زمستان، عفونت ریه است و 80 درصد مراجعات به بخش اورژانس این بیمارستان نیز مربوط به این بیماری است.

به گزارش سلامت نیوز ، 'طاهره محمدصالحی' در گفت و گو با ایرنا در تشریح عفونت ریه گفت: به التهاب بافت ریه كه یك یا دو طرف قفسه سینه را درگیر می‌كند و معمولا در اثر عفونت ایجاد می‌شود پنومونی یا عفونت ریه گفته می‌شود.

وی ادامه داد: عفونت ریه ممكن است در اثر ارگانیسمهای مختلفی شامل ویروس‌ها، باكتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها ایجاد شود.

محمدصالحی اضافه كرد: علایم به صورت تب و لرز، درد قفسه سینه و سرفه بروز می‌كند، گاهی ممكن است فرد مبتلا بسیار بد حال باشد.

وی گفت: سرفه در ابتدا ممكن است خشك باشد اما یك تا دو روز بعد سرفه همراه با خلط می‌شود، خلط معمولا زرد رنگ است و ممكن است رگه‌های خونی داشته باشد یا نارنجی رنگ باشد.

محمد صالحی اضافه كرد: تنفس بیمار نیز سریع و سطحی می‌شود و ممكن است بیمار به نفس نفس زدن بیفتد، در موارد شدید اكسیژن رسانی مناسب كاهش می‌یابد و ممكن است، علایم كمبود اكسیژن در فرد بروز كند.

وی با اشاره به امكانات بیمارستان شهید فهمیده، گفت: این بیمارستان 70 تخت دارد كه از این تعداد 46 تخت فعال، پنج تخت به بخش اورژانس و یك تخت به ایزوله اختصاص دارد.

محمدصالحی با بیان اینكه این بیمارستان تنها بیمارستان تك تخصصی كودكان در منطقه جنوب شهر تهران است، گفت: این بیمارستان نیازمند اورژانس قوی بود چرا كه از شهرهای اطراف تهران از جمله ورامین، شهریار، شهرك اندیشه و كرج به این مركز مراجعه می كنند.

وی با اشاره به اینكه سه فوق تخصص در شیفت های مختلف این بیمارستان مشغول به خدمت هستند، افزود: در این بیمارستان 20 متخصص اطفال در زمینه های مختلف به ارایه خدمات می پردازند.

رئیس بیمارستان شهید فهمیده اضافه كرد: در شبانه روز به طور متوسط بین 400 تا 500 نفر به این مركز مراجعه می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha