سلامت نیوز : معاون آموزش اورژانس كشور توصیه هایی را برای كمك به مصدومین قبل از رسیدن نیروهای امدادی،‌ ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز ، فرهاد رضوانی معاون آموزش اورژانس كشور در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، گفت: در مواجهه با فردی كه لباسش آتش گرفته باید ابتدا لباس را خاموش كرده و آن ها را از بدن بیمار خارج كرده و قسمت هایی از لباس را كه به تن مصدوم چسبیده قیچی كنند.

وی افزود: بهتر است ساعت،‌ گردنبند، دستبند،‌ انگشتر،‌ كمربند و كفش های مصدوم را در آورده و ناحیه سوخته را با آب سرد شست و شو دهند و بدین طریق آن را خنك كنند.

رضوانی تأكید كرد: در صورت آسیب به چشم و یا پلك ها باید از مالیدن آن ها خودداری كرده و با استفاده از یك لیوان یا مقوائی كه به شكل مخروط درآورده اند، چشم مصدوم را بپوشانند.

وی تصریح كرد: نیازی به گذاشتن دستمال،‌ پنبه و یا گاز روی چشم نیست و توصیه می شود در صورت وجود جسم خارجی از دستكاری آن بپرهیزند همچنین چشم ها را شستشو ندهند زیرا فشار آب ممكن است، آسیب بیشتری به چشم وارد كند.

معاون آموزش اورژانس خاطرنشان كرد: پس از برخورد با مصدوم و انجام كمك های اولیه باید با 125 تماس گرفته و توصیه می شود قبل از رسیدن نیروهای امدادی، مواد غذائی و داروهای مسكن مصرف نكنند زیرا در صورت نیاز به عمل جراحی، خوردن و آشامیدن انجام عمل را به تعویق می اندازد.

در اولین حادثه چهارشنبه سوری، فردی در منزل خود در حالی که مشغول ساخت مواد منفجره بود دچار حادثه شد و دو انگشت دست چپ خود را از دست داد كه تکنسین های اورژانس115 تهران پس از رسیدن و انجام اقدامات اولیه پزشکی مصدوم را به همراه انگشتان قطع شده به بیمارستان امام خمینی(ره) انتقال دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha