سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر از آمادگی برای ارائه خدمات به 25 میلیون مسافر نوروزی در حوزه‌های امداد و نجات در سراسر کشور توسط امدادگران هلال احمر خبر داد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ابوالحسن فقیه در نشست خبری تشریح فعالیت‌های هلال احمر در ایام نوروز با اشاره به استقرار 724 پایگاه از جمله 389 پایگاه ثابت اظهار داشت: در این زمینه ما برای درمان اضطراری 71 هزار و 500 نفر و همچنین پوشش امدادی برای 4 هزار حادثه در ایام نوروز آمادگی داریم.

وی با اشاره به خدمات پیش‌بینی شده در طرح امداد و نجات نوروزی از جمله اسکان و پذیرایی برای 154 هزار نفر افزود: در این زمینه 728 پست موقت و 128 پست سیار در 31 استان کشور و در مجموع در 330 شعبه به مسافران نوروزی ارائه خدمات امداد و نجات و راهنمایی نوروزی داده می‌شود.

فقیه با اشاره به تعداد پست‌های امدادی ثابت، سیار و موقت پیش‌بینی شده در طول طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در سال 91 که بالغ بر هزار و 245 پست و پایگاه است، تصریح کرد: در این زمینه 18 هزار عضو جوانان هلال احمر نیز در دوازدهمین طرح راهنمایی نوروزی مشارکت دارند.

وی با اشاره به هزار پست طرح راهنمای نوروزی جوانان هلال احمر در سراسر کشور تصریح کرد: ما در نوروز سال گذشته به 21 میلیون نفر در طرح راهنمای نوروزی ارائه خدمات دادیم و امیدواریم با آمادگی‌های لازم بتوانیم در نوروز سال 91 به 25 میلیون مسافر خدمات مختلف راهنمای نوروزی ارائه شود.

فقیه همچنین به فعالیت‌‌های سازمان داوطلبان هلال احمر از جمله حضور 2500 پزشک و پیراپزشک در پایگاه‌های امدادی گفت: در این زمینه برای طرح مسافران نوروزی نیز دستگاه و تجهیزات جدید به استان‌های کشور توزیع می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع 31 خودرو جدید امدادی با عنوان «آرگو» برای استفاده در نقاط صعب‌العبور کوهستان و حوادث سیلاب افزود: در این زمینه تعداد 109 خودروی نجات، 17 کامیونت، 139 ست کوهستان، 115 ست دریایی و اقلام متعدد امدادی بین استان‌های کشور توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha