انحصار دولت در تولید و سرمایه گذاری در بخش دارویی کشور باعث شده که شاهد قاچاق دارو و عدم اطمینان پزشکان به تجویز داروی تولید داخل باشیم.

دارو در انحصار دولت گرفتار شده است / ارز بری 4 درصد داروی وارداتی بیشتر از 96 درصد داروی تولیدی است

دکتر رهبر مژدهی آذر در ارتباط با اظهار نظر یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر وجود مافیای دارو در کشور، به مهر گفت: به نظر من، طرح این موضوع فقط یک نکته انحرافی از مسیر اصلی مسئله است.

عضو شورای عالی داروخانه های ایران ادامه داد: تا زمانی که نخواهیم در صنعت دارویی کشور از وجود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری استفاده کنیم، وضعیت به همین صورت خواهد بود.

وی، آزاد ساختن عرصه سرمایه گذاری برای ورود بخش خصوصی به صنعت دارویی کشور را، یکی از راههای انحصار شکنی در بخش دارویی کشور دانست و گفت: ما نباید خودمان را گول بزنیم که 96 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، زیرا وضعیت کشور در تولید دارو همانند چند سال گذشته است.

مژدهی آذر تصریح کرد: بخش دارویی کشور نیازمند نوسازی عمیق است تا بتوان شاهد تحول در این صنعت حیاتی کشور بود.

عضو شورای عالی داروخانه های ایران، عدم اطمینان پزشکان کشور به تجویز داروی تولید داخل را، یکی از علل انحصاری بودن دارو عنوان کرد و افزود: این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست که پزشکان به داروی تولید داخل اطمینان نداشته باشند و ادعا کنیم که 96 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وی تصریح کرد: در حالی که ارز بری آن 4 درصد داروی وارداتی به مراتب بیشتر از 96 درصد داروی تولید داخل است و همین مسئله نشان می دهد که بخش دارویی کشور نیازمند نوسازی است.

مژدهی آذر به اصل 44 اشاره کرد و افزود: متاسفانه اجرای این اصل در امر دارو، هیچ گونه نمودی ندارد و ما همچنان شاهد قدرت نمایی هلال احمر در بخش دارویی کشور هستیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha