با توجه به نزدیکی تطیلات نوروزی، مبتلایان به تالاسمی بهتر است به مدت 2هفته ایام عید، داروهای مورد نیاز خود را ذخیره داشته باشند، همچنین با توجه به مسائل خاص خون گیری، این فرایند باید قبل از تعطیلات صورت گیرد.

سلامت نیوز : رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی با بیان ضرورت ذخیره دارویی برای ایام تعطیلات نوروزی، گفت: با توجه به نزدیکی تطیلات نوروزی، مبتلایان به تالاسمی بهتر است به مدت 2هفته ایام عید، داروهای مورد نیاز خود را ذخیره داشته باشند، همچنین با توجه به مسائل خاص خون گیری، این فرایند باید قبل از تعطیلات صورت گیرد.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر مجید آراسته در گفت و گو با سینا نیوز، با ارائه توصیه های نوروزی به مبتلایان به تالاسمی، گفت: ذخیره دارویی اصلی ترین و حساس ترین مسئله ای است که باید بیماران مبتلا به تالاسمی آن را مد نظر قرار دهند به همین منظور و با توجه به تعطیلات نوروزی، بهتر است بیماران داروهای خود را قبل از عید تهیه و آن را ذخیره کنند تا در نوروز دچار کمبود دارو نشوند.

وی خون گیری را یکی دیگر از مسائل مهم مبتلایان به تالاسمی دانست و افزود: فرایند خون گیری تابع شرایط خاصی است بنابراین به جهت پیشگیری از مشکلات و کمبود خون در ایام تعطیلات، مبتلایان باید خون گیری را در قبل از عید انجام دهند تا با تامین قبلی خون ،نوروز خوبی را سپری کنند.

محدودیت تنقلات نوروزی برای تالاسمی ها
رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی، با اشاره به تغذیه این بیماران در نوروز، تصریح کرد: مصرف تنقلات، نمک و حتی شیرینی‌جات از جمله مواردی هستند که مبتلایان به تالاسمی باید در استفاده از آنها دقت کرده و محدودیت های غذایی را رعایت کنند وبه هیچ وجه مصرف افراطی نداشته باشند.

به منظور پیشگیری از عفونت تنفسی، مبتلایان مجهز سفر کنند
وی در خصوص نکات ایمنی در سفر این افراد، خاطر نشان کرد: مبتلایان به تالاسمی، باید به تغییرات آب و هوایی حین سفر توجه کنند تا دچار عفونت های تنفسی نشوند به همین منظور مسافران باید متناسب با وضعیت هوایی مقصد سفر خود، لباس مناسب نیز به همراه داشته باشند.

ضرورت مصرف مایعات فراوان در سفر
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به حساس بودن بدن مبتلایان به تالاسمی ،این افرادباید از مصرف غذاهای بین جاده ای پرهیز کرده و مصرف مایعات فراوان در طول سفر را نیز فراموش نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha