یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 44142
سلامت نیوز : همیشه بهار گیاهی علفی و یک ساله دارای گل های درشت به رنگ های زرد و نارنجی است، از این گیاه می توان برای تزیین باغچه منزل استفاده کرد، همچنین می توانید از نشاهای آماده این گل زیبا برای تزیین جعبه های گل(flower box) پشت پنجره اتاق ها و همچنین گلدان های پنجره های جنوبی آپارتمان نیز استفاده کنید.

این گیاه بومی نواحی گرم مدیترانه است بنابراین در طول رویش نیاز به گرما و تابش مستقیم نور دارد و خشکی و سرما را به خوبی تحمل می کند و از رطوبت زیاد آسیب می بیند.زمان مناسب برای کاشت مستقیم این گیاه نیمه دوم اسفندماه است و ابتدا باید بذرها را در ردیف هایی به فاصله ۵۰ سانتی متر از یکدیگر و در عمق ۳-۲ سانتی متری بکاریم، سپس زمین را آبیاری کنیم.

زمانی که بوته ها به مرحله ۵-۳ برگی رسیدند آن ها را تنک کنیم به طوری که فاصله بوته ها از یکدیگر ۸ سانتی متر باشد. در اوایل تابستان نیز چنانچه گل ها کوچک شدند گیاهان را از فاصله ۱۵ سانتی متری سطح زمین جدا و بلافاصله آبیاری می کنیم و خاک بین ردیف ها را برمی گردانیم تا روند رشد سریع تر شود. به این ترتیب گلدهی پس از دو هفته شروع می شود و تا قبل از سرما ادامه می یابد.
منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha