یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 44150
سلامت نیوز: آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با وجود استفاده از روشهای پیشگیری از حاملگی باردار شده‌اید؟ تحقیقات جدید نشان داده بی اطلاعی از روش درست استفاده از وسایل ضدبارداری می‌تواند دلیل مهمی برای شکست این روشها باشد.

بخصوص روشهایی که نه تزریقی هستند و نه دائمی و استفاده نادرست از آنها می‌تواند به راحتی موجب انتقال سلول نر به رحم و لقاح شود. بسیاری از روشهای ضد باروری اگر درست و مداوم استفاده شوند درصد موفقیت بالایی دارند. حتی روشهایی که از سدی فیزیکی برای رسیدن سلول نر به ماده استفاده می‌کنند، اغلب وقتی شکست می‌خورند که مصرف‌کننده از آنها درست استفاده نکند.( فکر نکنید که بیشتر اوقات این سد فیزیکی پاره شده یا می‌لغزد).

تحقیقات نشان داده بسیاری از اوقات خارج نکردن هوا و قرار ندادن فضایی برای تخلیه اسپرم در وسیله، استفاده از وسیله به طور وارونه و مصرف ژل‌های لغزان کننده باعث شکست این وسایل می‌شود. حتی درباره قرصهای پیشگیری کننده اگر اطلاعات کافی نداشته باشید گاهی مصرف بعضی داروهای همزمان می‌تواند تاثیر این قرصها را مختل کرده و باعث بارداری شود. بنابر این اگر می‌خواهید باردار نشوید، درباره روشی که استفاده می‌کنید حتما سوالات کافی از پزشک و مراقب بهداشتی خود بپرسید.‏

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha