سلامت نیوز : مدیر كل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای نوع جدیدی از اعتیادهای نوظهور است،‌ گفت: طبق اعلام رییس بنیاد بازیهای رایانه‌ای روزانه 40 میلیون نفر ـ ساعت بازی رایانه‌ای در كشور انجام می‌شود.

دكتر فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه بازی‌های رایانه‌ای بخش مهمی از رفتارهای اعتیاد آمیز دیجیتالی را تشكیل می‌دهند، اظهار كرد: استفاده بیش از اندازه از بازی‌های رایانه‌ای در كودكان و بزرگسالان مشكل ساز است و افرادی كه دچار این اعتیاد هستند و زمان زیادی را به این بازی‌ها اختصاص می‌دهند و نمی‌توانند در مقابل وسوسه بازی كردن مقاومت كنند.

وی افزود: 20 میلیون كاربر بازی رایانه‌ای در كشور وجود دارد كه به طور میانگین هر روز 144 دقیقه بازی می‌كنند و روزانه در ایران 40 میلیون نفر ـ ساعت بازی رایانه‌ای انجام می‌شود.

مدیر كل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینكه تنها 10 درصد این بازی‌ها تولید كشور است، عنوان كرد: این موضوع سبب شده است این بازی‌ها كه هیچ سنخیتی با فرهنگ كشور ندارند به نوعی فرهنگ استفاده كنندگان را جهت دهند.

براتی در ادامه گفت: بخش زیادی از این موضوع به محتوای بازی‌ها مربوط است و مشاهده می‌شود برخی از این بازیها مانند حمله به تهران سعی در جا انداختن برخی مسائل را دارند و این مقدمه چینی زیركانه سبب ساختاردهی فرهنگی به اذهان می‌شود.

مدیر كل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با تاكید به ضرورت نظارت بیشتر بر این بازی‌ها در پایان خاطر نشان كرد: مهمترین راهكار برای مقابله با بازی‌های رایانه‌ای آموزش چگونگی استفاده از این بازی‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha