یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 44163
سلامت نیوز: بر اساس آمارگیری‌ها و برآوردهای شركت CompTIA در «سومین همایش سالانه‌ نقش آی‌تی در مراقبت‌های بهداشتی و پزشكی»، به زودی نیمی از پزشكان از اپلیكیشن‌های پزشكی در طبابت و كار روزانه‌شان بهره می‌برند.

تحقیق با استفاده از پاسخ‌هایی كه ۳۵۰ پزشك به صورت آنلاین به پرسشنامه‌ها دادند و همچنین اطلاعات ۴۰۰ شركت آی‌تی كه در پروژه‌های مرتبط با پزشكی شركت دارند، انجام شده است. نتایج به‌دست‌آمده بسیار جالب است:

- ۲۵ درصد كسانی كه به هر شیوه در مراقبت‌های پزشكی و سلامت سهیم هستند، از تبلت در كارشان استفاده می‌كنند، ۲۱ درصد هم در نظر دارند در سال آینده تبلت بخرند.

- ۳۸ درصد پزشكان كه گوشی هوشمند دارند، در حال حاضر از اپ‌های پزشكی استفاده می‌كنند، ظرف ۱۲ ماه آینده درصد پزشكانی كه این كار را می‌كنند، 50 درصد خواهد شد.

- دو‏سوم پزشكان گفته‌اند استفاده از فناوری‌های موبایل یا ارتقای این كاربری ظرف ۱۲ ماه‌ آینده، جزو اولویت‌های كاری آنهاست.

- یك‏سوم افراد گفته‌اند كه از تبلت یا گوشی‌های هوشمند برای دسترسی به مدارك پزشكی الكترونیك بیماران‌شان استفاده می‌كنند.

- ۳۸ درصد افراد گفته‌اند كه یك سیستم الكترونیك فراگیر پردازش و دسترسی به اطلاعات دیجیتال پزشكی در محل كار دارند و ۱۷ درصد سیستمی ساده‌تر دارند.

- فقط ۱۴ درصد افراد به صورت فعال اخبار مربوط به پزشكی از راه دور telemedicine را دنبال می‌كنند و ۳۷ درصد علاقه كمی به آن دارند.

- ۱۰ درصد افراد در نظر دارند ظرف ۱۲ ماه بعد با استفاده از ویدیوكنفرانس با بیماران ارتباط برقرار كنند.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha