سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تنها راه هزینه- اثربخشی خدمات سلامت در کشور اجرای برنامه پزشک خانواده است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، حسن امامی رضوی افزود: ما یک وزارتخانه خدماتی در بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم. ارزش این خدمات ما زمانی مشخص می‌شود که هزینه- اثربخشی داشته باشد و این نیز ممکن نیست مگر اینکه یک برنامه واحد به نام پزشک خانواده و نظام ارجاع به طور کامل در کشور اجرا شود.

وی افزود: ما به تاسی از وزیر بهداشت که در اجلاس روسای دانشگاه های علم پزشکی خود را وزیر پزشک خانواده معرفی کرد، به این برنامه باید اهمیت بدهیم.

وی ادامه داد: سطح بندی خدمات در برنامه چهارم توسعه شامل بخش خصوصی نمی‌شد ولی با تذکرات و استدلال های ما در برنامه پنجم توسعه بخش خصوصی نیز تابع سطح بندی شده است و این بدان معناست که در صرف منابع و امکانات حداکثر صرفه جویی‌ها و اثربخشی ها لحاظ شود.

وی درباره دیگر اقدامات معاونت درمان در سال جهاد اقتصادی گفت: در خصوص ارزیابی فناوری سلامت نیز در سال 90 حدود 70 پروژه معاونت درمان به نتیجه رسیده یا در حال مطالعه و طراحی است که در مجموع باعث صرفه جویی در منابع خواهد شد.

وی قدم بعدی در سال 90 را ارائه خدمات مبتنی بر شواهد دانست و گفت: یکی از طرح های بزرگ در این راستا راهنماهای بالینی هستند که این راهنماها مدیریت بیماری ها و تجویز نسخه و دارو توسط پزشک را سامان خواهند داد، که در این سال حداقل 30 مورد از این راهنماها سفارش داده شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha