یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
سلامت نیوز: جوان شیشه‌ای كه بدون هیچ انگیزه‌ای نامزدش را خفه كرده است در بازجویی‌های پلیسی به جرمش اعتراف كرد.

مسوولان بیمارستانی در منطقه مهرآباد جنوبی ساعت دو بامداد سه‌شنبه هفته گذشته به مركز فوریت‌های پلیسی 110 خبر دادند دختر جوانی به طرز مشكوكی جان باخته است. پس از حضور ماموران در بیمارستان در بررسی‌های اولیه مشخص شد دختری 23ساله به نام «غزل» به علت خونریزی شدید از ناحیه دهان، دندان و بینی در طبقه سوم یك مجتمع مسكونی در خیابان مهرآباد جنوبی فوت شده و توسط نامزد 20ساله‌اش به نام «رحیم» به بیمارستان انتقال یافته است. غزل از ناحیه صورت و گردن دچار جراحت و كبودی بود و روی بدن و گردن نامزد وی نیز آثار خراشیدگی وجود داشت به همین دلیل احتمال وقوع قتل قوت گرفت و رحیم به عنوان مظنون در بیمارستان بازداشت شد.

با انتقال رحیم به پلیس آگاهی او در اظهارات اولیه خود به كارآگاهان گفت: «شبی كه غزل را به بیمارستان بردم، من و او شیشه مصرف كرده بودیم. مادرم به مجلس ختم یكی از اقوام رفته بود و در خانه حضور نداشت. ما بعد از مصرف مواد خوابیدیم اما پس از چند ساعت غزل دچار تشنج و خونریزی شدید شد، بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و او را به بیمارستان رساندم.»

او در ادامه اظهارات خود درخصوص وجود آثار خراشیدگی و زخم روی گردنش توضیح داد: «به علت عصبانیت ناشی از شكسته شدن تلویزیون ال‌سی‌دی، اقدام به خودزنی كردم و آثار زخم گردنم به هیچ عنوان به دلیل درگیری با نامزدم نیست.»صحت اظهارات اولیه رحیم از سوی كارآگاهان مورد تردید قرار گرفت زیرا بنا به نظریه تیم پزشكی بیمارستان، مقتول چند ساعت پیش از انتقال به بیمارستان فوت شده بود و مطابق بررسی‌های انجام شده از سوی عوامل بررسی صحنه جرم و تشخیص هویت پلیس آگاهی از محل سكونت رحیم، آثار درگیری در خانه كاملا مشهود و مشخص بود با این وجود متهم بدون آنكه بتواند پاسخ قانع‌كننده‌ای به كارآگاهان درخصوص وجود آثار خونریزی و كبودی روی گردن نامزدش یا آثار خراش روی گردن خود ارایه كند، همچنان تلاش داشت بگوید علت مرگ غزل مصرف شیشه است.

كارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده به تحقیق از همسایگان متهم پرداختند و آنها توضیح دادند رحیم به همراه مادرش از حدود چهار ماه پیش به این ساختمان نقل‌مكان كرد و اوایل همه چیز عادی بود اما از حدود یك ماه پیش دایما صدای درگیری میان او و مادرش شنیده می‌شد و ظاهرا علت این درگیری‌ها مخالفت مادر رحیم با ازدواج پسرش بود.
افسران جنایی با پی بردن به این جزییات به تحقیق از مادر متهم پرداختند و او گفت: «حدود یك سال پیش پسرم بعد از آنكه سهم ارثیه خود را از من گرفت، در فاز سه شهرك اندیشه خانه‌ای برای خود اجاره كرد و در آنجا بود كه با غزل آشنا شد. در طول این یك سال خیلی تلاش كردم رحیم، مصرف مواد را ترك كند و حتی یك‌بار هم او را در كمپ ترك اعتیاد بستری كردم اما مجددا به سمت مصرف مواد كشیده شد.»

وی ادامه داد: «مدت كوتاهی بعد از آشنایی رحیم با غزل پسرم گفت قصد دارد با او ازدواج كند. وقتی در محل زندگی غزل كه در همان ساختمان محل سكونت پسرم ساكن بود، تحقیق كردم متوجه شدم غزل نیز به مصرف موادمخدر اعتیاد دارد. به همین علت با ازدواج آنها مخالفت كردم اما رحیم همچنان به ازدواج با غزل اصرار داشت تا اینكه تصمیم گرفتم پسرم را به خانه بازگردانم.»

مادر متهم درباره علت نبودش در خانه در زمان مرگ غزل نیز گفت: «از حدود یك هفته پیش برای شركت در مراسم ختم یكی از بستگان به شهرستان رفته بودم، غزل با وجود آنكه می‌دانست من به شدت مخالف ازدواج آنها و هرگونه ارتباط او با رحیم هستم به خانه ما آمده بود و زمانی كه من از موضوع مرگ او اطلاع پیدا كردم، در تهران نبودم.»
در حالی‌كه همه شواهد از وقوع جنایت حكایت داشت رحیم یك‌بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و این بار مسوولیت مرگ غزل را پذیرفت. او در اعترافاتش گفت: «شب حادثه من و غزل در حال مصرف شیشه بودیم كه ناگهان بلند شدم و به غزل گفتم می‌خواهم او را خفه كنم و به همین علت با او درگیر شدم. زمانی‌كه با یكدیگر درگیر شده بودیم، در یك لحظه دستم را به دور گردن او انداختم و آنقدر گردنش را فشار دادم كه پس از دقایقی متوجه شدم او نفس نمی‌كشد و بی‌حركت روی زمین افتاده است.»
بنا‌بر این گزارش متهم به قتل همچنان در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او برای كشف سایر ابعاد این پرونده ادامه دارد.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha