یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 44186
سلامت نیوز: آبنبات ها و بسیاری از خوراکی های شیرین دیگر بخش مهمی از میان وعده ها و تنقلات مصرفی ما را در طول روز تشکیل می دهند. غافل از اینکه این مواد فاقد هر گونه ارزش غذایی بوده و حتی می توانند برای بدن ما مضر باشند. در عین حال مواد خوراکی طبیعی می توانند میان وعده های مناسبی را در اختیار ما قرار دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران، میوه های خشک شده ، امروزه بیشتر در کنار سایر آجیل ها مصرف می شوند. بسیاری از ما به این دسته از مواد غذایی به دیده یک نوع آجیل و تنقلات نگاه کرده و متاسفانه از ارزش های واقعی این مواد غذایی غافل هستیم. این گروه از مواد خوراکی می توانند برای کمک به افرادی که قصد وزن کم کردن دارند بسیار مفید باشند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این آب نبات های طبیعی مفید آشنا کنیم.

کشمش
این میوه خشک شده خوشمزه یکی از محبوب ترین آجیل ها و تنقلات در کشور ما محسوب می شود. این فراورده از خشک کردن انگور به دست می آید و منابع مغذی فراوانی است. با مصرف یک سوم فنجان کشمش شما 143 کالری انرژی ، 38 گرم کربوهیدرات ، 2 گرم فیبر ، 1 گرم پروتئین ، 10 درصد پتاسیم و 2 درصد ویتامین C بدست می آورید.

توت
توت هم یکی دیگر از تنقلات مورد علاقه ما ایرانیان است که دارای خواص بسیار زیادی است. یک سوم فنجان توت خشک دارای 123 کالری انرژی ، 33 گرم کربوهیدرات ، 2 گرم فیبر ، 5 درصد منگنز و 2 درصد ویتامین E است.

موز خشک شده

بسیاری از ما موز را به صورت تازه مصرف می کنیم اما بد نیست بدانید که این میوه به صورت خشک شده نیز دارای مواد مغذی بسیار زیادی است. چیزی در حدود یک سوم فنجان موز خشک شده دارای 156 کالری انرژی ، 18 گرم کربوهیدرات ، 2 گرم فیبر ، 1 گرم پروتئین ، 23 درصد منگنز و 3 درصد ویتامین C است.

برگه زردآلو
یکی از میوه های بسیار پرطرفدار که در فصل تابستان به بازار می آید زردآلو است. این میوه خوشمزه و خوش خوراک را می توان به صورت خشک شده نیز مصرف کرد. چیزی در حدود یک دوم فنجان برگه زرد آلو دارای 153 کالری انرژی ، 40 گرم کربوهیدرات ، 6 گرم فیبر ،2 گرم پروتئین ، 13 درصد پتاسیم و 58 درصد ویتامین A است.

آلو بخارا
این میوه خوشمزه نیز در بسیاری از غذاهای ایرانی و همچنین به صورت تنقلات در میهمانی ها استفاده می شود. یک سوم فنجان آلوی خشک دارای 101 کالری انرژی ، 27 گرم کربوهیدرات ، 3 گرم فیبر ، 1 گرم پروتیئن ، 5 درصد ویتامین A و 7 درصد پتاسیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha