سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که علت اصلی بروز مشکلات معتادان در کشور نبود متولی مشخص برای درمان و حمایت از این افراد است، گفت: با وجود اختصاص اعتبارات هنگفت به سازمان‌های حمایتی و نظارتی معتادان، متأسفانه کمتر شاهد بازخوردی مثبت بوده‌ایم.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که علت اصلی بروز مشکلات معتادان در کشور نبود متولی مشخص برای درمان و حمایت از این افراد است، گفت: با وجود اختصاص اعتبارات هنگفت به سازمان‌های حمایتی و نظارتی معتادان، متأسفانه کمتر شاهد بازخوردی مثبت بوده‌ایم.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش چشمگیر آمار معتادان به‌ویژه معتادان به مواد مخدر صنعتی کشور، افزود: با وجود برنامه‌ریزی‌های بسیار و اختصاص اعتبارات هنگفت از سوی سازمان مربوطه به‌ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر هنوز هیچ راه‌حل مناسبی برای کنترل این‌گونه افراد تعبیه نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که معتادان هم‌اکنون در هیچ گروهی از بخش‌های جامعه جای ندارند، گفت: متأسفانه به‌علت بروز برخوردهای سلیقه‌ای با معتادان هنوز مشخص نیست که این افراد در چه گروهی مانند بیمار و مجرم قرار دارند.

وی عملکرد سازمان‌های مردم - نهاد به‌ویژه کمپ‌های ترک اعتیاد را مثبت ارزیابی کرد و یاد‌آور شد: خوشبختانه معتادان در چارچوب تشکل‌های مختلف تحت درمان قرار دارند و همه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان از عملکرد این تشکل‌ها رضایت دارند.

تأمینی‌لیچایی، با تأکید بر این که علت اصلی بروز مشکلات معتادان در کشور نبود متولی اختصاصی برای درمان و حمایت از این افراد است، تصریح کرد: با وجود اختصاص اعتبارات هنگفت به سازمان‌های حمایتی و نظارتی، متأسفانه به‌علت کمبود متولی خاص و وجود سازمان‌هایی مانند وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و شهرداری آمار اعتیاد چندان کاهش پیدا نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، درباره فعالیت فراکسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: این فراکسیون با همراهی کمیسیون بهداشت و درمان در دروه زمانی مجلس هشتم تمام تلاش خود را برای ایجاد یک متولی خاص درباره درمان و حمایت از معتادان انجام داده است، اما هم‌اکنون در کشور کمتر برنامه و تفکری برای ایجاد این متولی وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با اعلام این که هم‌اکنون هیچ آماری دقیقی از میزان معتادان و نوع مصرف مواد مخدر این افراد در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: به‌طور حتم درمان و حمایت کامل از افراد معتاد در گرو وجود آمار واقعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha