یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 44204
سلامت نیوز : یک فوق تخصص جراحی زیبایی معتقد است: ماسک و ماساژهای صورت تاثیری بر از بین بردن یا برطرف کردن چروک‌ها ندارد و تنها یک اقدام بیهوده و بی فایده است.

دکتر محمد علی بیات شهبازی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: تحقیقات و مشاهدات بسیاری بر روی ماساژ صورت و تاثیرات آن صورت گرفته که طبق تحقیقات به عمل آمده هیچ اثری مشاهده نشده و افراد از نتایج آن ناراضی بودند.

وی در ادامه افزود: افراد در اثر تبلیغات صورت گرفته به این کار گرایش پیدا می‌کنند اما باید یاد آور شد که از نظر پزشکی و علمی اثری دیده نشده و فایده ای برای پوست ندارد.

این متخصص جراحی زیبایی در خصوص استفاده ار ماساژ به عنوان جایگزینی برای لیزر گفت: ماساژ تاثیری ندارد و هیچگاه جایگزینی برای لیزر نخواهد شد.

شهبازی با اشاره به انواع پوست و تاثیر لیزر بر روی آنها بیان کرد: لیزر بر روی هر پوستی تاثیر متفاوتی می‌گذارد و بعضی از پوستها به ندرت تاثیر می پذیرند و ژن و بافت پوست می تواند مانع اثرگذاری لیزر شود.

وی درخصوص لایه بردارها و کاربرد آنها بر روی پوست گفت: لایه بردارها اثرات مثبتی دارند و تا 70 درصد چروک‌های صورت را برطرف می‌کنند که البته به نوع و شدت لایه برداری بستگی دارد.

این متخصص جراحی زیبایی در ادامه افزود: لایه بردارها را به طور کلی یک بار در ماه می توان استفاده کرد و لیزر را نیز با توجه به شدت ولتاژ آن كه از خفیف تا شدید دسته بندی می شود، حداکثر دوبار در ماه می توان استفاده کرد و بیشتر از دوبار توصیه نمی شود.

شهبازی با اشاره به روی آوردن جوانان به خالکوبی گفت: جوانانی که خالکوبی می‌کنند بعد از مدتی پشیمان شده و درصدد برطرف کردن آن اقداماتی انجام می‌دهند البته باید توجه کرد که خالکوبی تنها با استفاده از لیزر یا جراحی برطرف می شود و راه حل دیگری ندارد.

وی در پایان بیان کرد: استفاده از کرم های از بین برنده یا سایر راهکارهای پیشنهادی نمی تواند به اندازه لیزر موثر باشد. با توجه به اینکه خالکوبی به مرور زمان پررنگ تر می شود و عکس‌العملی که مواد شیمیایی با بافت‌های بدن دارد موجب پررنگ تر شدن آن می شود راهکار دیگری برای از بین بردن خالکوبی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha