سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو از رفع مشکلات ناشی از تامین نرخ ارز برای ورود اقلام دارویی و مواد اولیه مورد نیاز پروسه تولید دارو با مشارکت بانک مرکزی خبر داد و گفت: اکنون مسیر هموار شده است و بانک مرکزی با اعلام موارد درخواستی به بانک‌های عامل، ارز مرجع را در اختیار صاحبان صنایع دارویی قرار می دهد.

دکتر احمد شیبانی در گفت و گو با ایسنا، ادامه داد: چندی پیش این اقدام به کندی صورت می پذیرفت، اما در حال حاضر با تشکیل کمیته مشترکی میان سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و بانک مرکزی مشکلات مورد بررسی قرار می گیرند.

وی ضمن توضیح این مطلب که اسناد و مدارک مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی به بانک مرکزی ارائه و پس از آن بانک با اعلام آن به بانک‌های عامل نرخ مرجع را در اختیار ما قرار می دهد، گفت: دیگر نیازی به افزایش قیمت دارو احساس نمی شود.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان این که با وجود تلاش‌های صورت پذیرفته، شاهد حرکات خوبی در زمینه تولید دارو بویژه داروهای نوترکیب و گران قیمت بوده‌ایم، گفت: مجموعه این تلاش ها ما را به خودکفایی کامل در زمینه دارو می رساند. سعی می کنیم چرخه تامین دارویی کشور، شایسته مردم ایران باشد.

شیبانی ضمن تاکید بر این که حمایت از تولید داخل از جمله اهداف اساسی تعیین شده در سیاست های سازمان غذا و داروست، اظهار کرد: در تلاش هستیم واردات محصولاتی را که در داخل و تحت لیسانس تولید می شوند و از نظر کمی و کیفی مناسبند و می توانند نیاز بازار را تامین کنند قطع و یا در موارد ضروری محدود کنیم، چرا که نگاه ما حمایت از تولید داخل است.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا با پیوستن اداره کل تجهیزات پزشکی به سازمان غذا و دارو افزایش قیمت و مشکلات مربوط به ورود برخی تجهیزات تخصصی پزشکی حل خواهد شد، عنوان کرد: این بخش به تازگی به سازمان غذا و دارو پیوسته است اما در حال برنامه ریزی برای رفع برخی مشکلات موجود در این حوزه هستیم تا بتواند همانند حوزه دارو نظم خاصی پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha