سلامت نیوز: امید به زندگی در كشور در زنان به 76 سال و در مردان به 73 سال افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دكتر محمداسماعیل مطلق، مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری هفته سلامت ضمن اعلام این خبر گفت: با ارتقای شاخص‌های بهداشت و برنامه‌های مراقبتی و پیشگیرانه صورت گرفته در حال حاضر امید به زندگی در زنان 74 سال و در آقایان 72 سال است و انتظار می‌رود با برنامه‌های مدون و متعدد صورت گرفته تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان به 76 سال در زنان و 73 سال در مردان افزایش یابد.

دكتر محمداسماعیل مطلق در تشریح افزود: با همكاری‌های تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت سند ملی ارتقای سلامت در راستای ارتقای رفاه و منزلت سالمندان ایران تهیه و تدوین شده است كه این سند در شورای عالی سلامت ابلاغ و براساس ابلاغ ریاست جمهوری در كشور اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع سالمندی و سلامت كه اولویت بهداشتی سازمان جهانی بهداشت در سال 2012 اعلام شده است، گفت: در حال حاضر 7 درصد از جمعیت كشور را سالمندان تشكیل می‌دهند و علت افزایش جمعیت سالمندی سیستم‌های ارتقای سلامت جامعه و كاهش مرگ و میرهای كودكان و مادران بوده است.

دكتر مطلق در تشریح گفت: میزان مرگ و میر در كودكان شیرخوار در قبل از انقلاب از 140 در هزار تولد زنده به 18 در هزار تولد زنده كاهش یافته است.

وی افزود: همچنین میزان مرگ و میر مادران قبل از انقلاب اسلامی از 240 درصدهزار تولد به 8/22 درصد هزار تولد زنده رسیده است كه این موفقیت‌های بهداشتی نشان از تلاش نظام سلامت برای ارتقای سلامت جامعه بوده است.

وی همچنین واكسیناسیون همه نوزادان كشور علیه 9 بیماری كشنده و خطرناك را از دیگر موفقیت‌های بهداشتی كشور و در نتیجه افزایش امید به زندگی و سلامت جامعه عنوان كرد و افزود: صدور شناسنامه سلامت برای دانش‌آموزان با همكاری وزارت آموزش و پرورش و انجام معاینات دوره‌ای و همچنین معاینات پزشكی تمام دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه‌ها و آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج از دیگر اقدامات بهداشتی در راستای ارتقای سلامت جامعه بوده است.

گفتنی است جلسه هماهنگی برگزاری هفته سلامت صبح امروز با حضور دكتر حسن آقاجانی دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت، دكتر سیدحمید حسینی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دكتر محمداسماعیل مطلق مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس و دكتر پریسا طاهری رئیس اداره سالمندان و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در برگزاری هفته سلامت در ستاد مركزی وزارت بهداشت برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha