سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 44232

کاربران عزیز سلامت نیوز طبق قولی که داده بودیم سری سوم سوالات شما را که جناب آقای دکتر صفری نژاد رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران و استاد دانشگاه پاسخ داده اند در زیر منتشر میکنیم.

پاسخ به سومین سری سوالات جنسی و زناشویی

لازم به ذکر است به سوالاتی که به صورت فارسی انگلیسی (فینگلیش ) نوشته شود پاسخی داده نمیشود و همچنین برای توصیه های دارویی حتما باید به صورت حضوری مراجعه کرده و نسخه دریافت نمائید ضمن اینکه این سایت فقط جهت راهنمائی و مشاوره است، لطفا تقاضای تجویز دارو نفرمائید.

احسانی: 30 ساله هستم 6 سال است که ازدواج کردم 1 فرزند دارم نمی دانم متاسفانه یا خوشبختانه شهوتم از حد معمول بیشتر است و همسرم نمی تواند پا به پای من بیاید و این مشکل را از قبل از ازدواج داشتم فکر می کردم بعد از ازدواج برطرف می شود ولی هنوز ادامه دارد این موضوع باعث اختلاف بین ما شده است.

پاسخ پزشک : البته توضیح نداده اید که تعداد روابط زناشوئی شما در هفته چند بار است. در سن شما 3-2 بار رابطه زناشوئی در هفته معمولی تلقی می شود. اگر با این تعداد همسر شما مشکل دارد، باید بداند که نیازهای جنسی زوجها باید در داخل خانواده بر طرف شوند و اگر شما خواهان برقراری چند بار رابطه زناشوئی در روز هستید، بهتر است در خواسته های خود قدری تجدید نظر بفرمائید.


ناشناس: سلام یکسال است که یائسه شدم و میل جنسی من بسیار کم شده آیا دارویی برای این مشکل وجود دارد ؟

پاسخ پزشک : مشکل شما با مراجعه به پزشک به مقدار زیادی قابل حل است.



محمد : سلام آقای دکتر من دانشجوی سال آخر دامپزشکی هستم که چهار ماهه ازدواج کردم. با تحریک راحت خانومم رو به ارگاسم میرسونم ولی با رابطه زناشوئی نمیتونم. نمیدونم چرا؟

پاسخ پزشک : مشکل شما این است که از فیزیولوژی خود و همرستان اطلاع کافی ندارید. خانمها با برقراری صرف رابطه زناشوئی نه تنها نمی توانند به ارگاسم برسند بلکه این عمل ممکن است برای آنها دردناک نیز باشد. خانمها با تحریکات موثر و به مدت کافی می توانند به ارگاسم برسند.



حسین : سلام من 27 سال دارم وازدواج کرده ام و کمر درد دارم واز نظر نزدیکی با همسرم مشکل دارم و حین رابطه زناشوئی آمادگی خود را از دست داده و زود انزال می شوم.

پاسخ پزشک : با توجه به سئوال، شما دارای دو مشکل هستید: اختلال در حفظ و نگهداری نعوظ و انرال زودرس. لازم است علل آنها با بررسی تشخیص و بر طرف شوند.




مرتضی:سلام؛ از کوچکی دستگاه تناسلی دائما رنج می برم . لطفا راهنمایی نمایید. باتشکر.

پاسخ پزشک : همانطور که بنده بارها متذکر شده‌ام، در علم پزشکی هر بیماری تعریف و معیارهائی دارد. اینکه آلت تناسلی شما دارای اندازة غیر طبیعی است یا نه، تشخیص و درمان آن با پزشک متخصص است. در مورد اندازة آلت تناسلی، این روزها مراجعات مکرر برای این موضوع وجود دارد. دلیل آن نیز انبوه تبلیغات غیر واقعی است. یکی از شگردهای شرکتهای داروئی و تجهیزات پزشکی ابتدا ایجاد بیماری است و بدنبال آن ارائة درمان برای بیماری مذبور است. ابتدا با انبوه تبلیغات به مرد القاء می‌کنند که اندازة آلت تناسلی وی کوچک است، بعد با انبوه تبلیغات، نقش اندازة آلت تناسلی را در رابطة زناشوئی بسیار حیاتی می کنند (که در واقع اصلاً اینطور نیست) و سپس چارة درد را ارائه می کنند. مثل هر بیماری دیگر، کوچکی واقعی دستگاه تناسلی در مردان یا "کوچکی مرضی دستگاه تناسلی" تعریف علمی خاص خود را دارد، و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نمی تواند باشد. افرادیکه از نظر علمی دارای اندازة آلت تناسلی طبیعی هستند هیچگونه مشکلی در رابطة زناشوئی پیدا نمی کنند. اندازه دستگاه تناسلی مرد اهمیت چندانی در رابطه زناشوئی ندارد. یک خانم بدون انجام عمل نزیکی با وی نیز می تواند بارها به اضاء جنسی برسد. علت عدم ارضا همسر شما، احتمالا اطلاعات اندک شما است. هیچ راهی برای تغییر اندازه دستگاه تناسلی وجود ندارد. مواظب باشید در دام تبلیغات گرفتار نشوید.


امیر حسین : همسر من در زمان رابطه زناشوئی هیچ گونه احساسی ندارد.

پاسخ پزشک : احتمالا مشکل در سرد مزاجی همسرتان و یا مشکل در روابط عاطفی ما بین شما است. در درجه اول با یک روتنشناس بالینی مشورت نمائید.


bs : مشکل انزل زود رس دارم حداکثر 5 دقیقه ارضا میشوم لطفا مرا راهنمایی کنید.

پاسخ پزشک : از نظر علمی شما دارای انزال زودرس نمی باشید.


علی :سلام من مردی 39 ساله هستم وهمسرم 33 ساله من اصولا از لحاظ مسایل جنسی گرم مزاج هستم و همسرم سرد مزاج. می خواستم بدانم چگونه سرد مزاجی ایشان را می توان کمتر نمود. سپاسگزارم.

پاسخ پزشک : توضیح نداده اید که تعداد روابط زناشوئی شما در هفته چند بار است. از نظر شما همسرتان سرد مزاج است، شاید نباشد.، و اینکه آیا همسر شما از ابتدای زندگش زناشوئی سرد مزاج بوده و یا اخیرا به این مشکل دچار شده است. در سن شما 3-2 بار رابطه زناشوئی در هفته معمولی تلقی می شود. اگر با این تعداد همسر شما مشکل دارد، باید بداند که نیازهای جنسی زوجها باید در داخل خانواده بر طرف شوند و اگر شما خواهان برقراری چند بار رابطه زناشوئی در روز هستید، بهتر است در خواسته های خود قدری تجدید نظر بفرمائید.
سرد مزاجی خانمها اگر خود بیمار بخواهد، به مقدار زیادی قابل حل است.



حسین : با سلام و احترام 8 سال می شود که ازدواج کردم و یه پسر 2.5 ساله دارم تقریبا یک هفته به مراسم عروسی مونده بود که متوجه شدیم من هپاتیت از نوع B فعال دارم البته چند ماه قبلش عقد محضری کرده بودیم و همدیگر را خیلی دوست داشتیم.تصمیم گرفتیم ادامه بدهیم خودم کارمند نفت و لیسانس الکترونیک بودم خانم فوق دیپلم کامپیوتر البته هردومون الان خودمون را ارتقاء دادیم بخاطر هپاتیت و علیرغم اینکه خانم واکسناشو کامل زده بود تا 3 ماه با هم رابطه جنسی نداشتیم بعدشم فقط با کاندوم و حداکثر ماهی 3 یا4 بار فقط برای بچه آزاد بودیم بعد از تولد بچه تقریبا رابطمون خیلی کم شد حتی جدا از هم می خوابیم و خانم اغلب دوست نداره رابطه داشته باشیم و میگه که ارضاء نمی شه خیلی راحت سر مسائل معمول زندگی به هم توهین می کنیم به غیر از سال اول ازدواج که باهم صمیمی بودیم الان دیگه محبتی نسبت به هم نداریم من هنوز فکر می کنم دوستش دارم ولی اون می گه دیگه منونمی خواد امشب تصمیم گرفتیم یه راه حل پیدا کنیم و دوستانه از هم جدابشیم الانم تقریبا 40 روزی میشه با هم رابطه نداشتیم البته من و اون پاکدامنی امان را حفظ کردیم و منم خودمو کنترل می کنم. جناب استاد اگر هر راه حلی داشته باشید برای حفظ زندگیم کوتاهی نمی کنم.و از اینکه وقت می گذارید و جواب می دهید پیشاپیش تشکر می کنم.

پاسخ پزشک : بنده با توجه به اینکه با مسائل قانونی خیلی سر و کار دارم، همیشه به جوانان و والدین توصیه می کنم که کوچکترین مشکل را قبل از ازدواج با همسر یا شوهر آینده خود در میان بگذارند. بنده متاسفانه صدها پرونده طلاق دارم و روز به روز نیز به تعداد آنها افزوده می شود. بنده روانشناس نیستم ولی بنظر می رسد که مشکلات شما ریشه در رابطه شما با هم (به غیر از مسائل زناشوئی) داشته باشد. شاید بزرگترهای فامیل بتوانند برای شما کمک کنند. شاید با مشورت با یک روانشناس بتواند به مقدار زیادی به شما کمک کند و شاید چشم پوشی طرفین از 50 درصد خواسته هایشان بخاطر فرزند خود بتواند به شما کمک کننده باشد. من برای شما آزوی موفقیت و تداوم زندگی زناشوئی را دارم.



مهدی شهسواری :سلام.می خواستم بفرمایید آیا معیار خاصی در تعداد مقاربت جنسی وجود دارد؟در هفته تا چند بار مقاربت حد سالم است و اینکه در صورت انجام بیش از حد مقاربت(که بفرمایید چقدر است) چه مضراتی عاید خواهد شد؟انجام بیش از حد آن در اثر چه نارسایی ها یا بیماری هایی می تواند باشد.؟ممنون.

پاسخ پزشک : تعدد روابط زناشوئی را نیازهای طرفین مشخص می کند و می تواند از چند بار در روز تا یک بار در هفته و یا کمتر متفاوت باشد. تعدد رابطه زناشوئی هیچ اثر سوئی بر جسم طرفین ندارد.



masoud :با عرض سلام و خسته نباشی خدمت جناب دکتر مشکل من هم مثل مشکل خیلی از مردها که خیلی هم رواج داره اینکه که خیلی خیلی زود ارضاء میشم و هیچ حسی دیگه ای برای رابطه زناشوئی مجدد ندارم

پاسخ پزشک : انزال زودرس در 80-70 درصد موارد، درمان موثر دارد. بر خلاف تصور بسیاری، مردها بلافاصله نمی توانند رابطه زناشوئی مجدد برقرار کنند و آن غیر طبیعی نیست.


مجتبی : با سلام با عرض معذرت من با مشکل کوچکی دستگاه و زود انزالی شدید مواجه هستم به طوری که بیشتر از دو سه دقیقه نمیتونم خودم را کنترل کنم البته تصمیم داشتم که از داروهای ماهواره ای استفاده کنم که ترسیدم بدتر شوم و از طرفی خجالت میکشم به دکتر مراجعه کنم لطفا" کمکم کنید .

پاسخ پزشک : در مورد اندازة آلت تناسلی، این روزها مراجعات مکرر برای این موضوع وجود دارد. دلیل آن نیز انبوه تبلیغات غیر واقعی است. یکی از شگردهای شرکتهای داروئی و تجهیزات پزشکی ابتدا ایجاد بیماری است و بدنبال آن ارائة درمان برای بیماری مذبور است. ابتدا با انبوه تبلیغات به مرد القاء می‌کنند که اندازة آلت تناسلی وی کوچک است، بعد با انبوه تبلیغات، نقش اندازة آلت تناسلی را در رابطة زناشوئی بسیار حیاتی می کنند (که در واقع اصلاً اینطور نیست) و سپس چارة درد را ارائه می کنند. مثل هر بیماری دیگر، کوچکی واقعی دستگاه تناسلی در مردان یا "کوچکی مرضی دستگاه تناسلی" تعریف علمی خاص خود را دارد، و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نمی تواند باشد. افرادیکه از نظر علمی دارای اندازة آلت تناسلی طبیعی هستند هیچگونه مشکلی در رابطة زناشوئی پیدا نمی کنند. برای درمان "کوچکی واقعی دستگاه تناسلی" دو راه وجود دارد: دارو درمانی که بیشتر قبل از 14 سالگی مؤثر است و عمل جراحی که بعد از سن بلوغ انجام می شود. هیچ دارو یا دستگاهی که مورد تأئید مجامع علمی معتبر باشد، جهت تغییر قابل ملاحظة اندازة آلت تناسلی وجود ندارد. دستگاههائیکه در اینترنت و یا شبکه های ماهواره‌ای تبلیغ می شوند، بنظر بنده فقط موهومات هستند. این دستگاهها نه تنها بیفایده می باشند، بلکه در مواردی عوارض زیانبار شدیدی را نیز به همراه دارند. و نیز اینکه عده ای سود جو، داروهائی را تبلیغ می کنند که صد در صد مؤثر و تضمینی هستند، باز بنظر بنده هیچ وجود خارجی ندارند. خوانندگان محترم به هیچ وجه نباید در دام یک همچون تبلیغاتی بیفتند. افرادیکه از نظر پزشکی مشکل ندارند و سالم محسوب می شوند، هیچ نیازی به تغییر اندازة دستگاه تناسلی خود ندارند.


ع-ج :من قادر به برقرای رابطه زناشوئی نیستم چون در نعوظ مشکل دارم. ماهی یکبار صورت میگیرد – لطفا مرا راهنمایی کنید .

پاسخ پزشک : همنطور که خود شما فرمود ه اید، ممکن است مبتلا به اختلال در نعوظ باشید. اختلال در نعوظ علل بسیار زیادی دارد. دو دهه قبل بیش از 80 درصد موارد اختلال نعوظ در مرد را به عوامل روحی روانی نسبت می دادند. ولی اکنون با پیشرفت علم و روشهای تشخیصی، در بیش از 80 درصد موارد با انجام روشهای تشخیصی مورد نیاز بیمار می توان یک علت عضوی برای اختلال نعوظ پیدا کرد. جهت آگاهی خوانندگان محترم هفته نامه، من موضوع را بیشتر می شکافم، تا راهنمای بیماران عزیز باشد. یک مردی اگر از اختلال نعوظ رنج می برد، دو تا علت بزرگ می تواند داشته باشد:
علل عضوی یا ارگانیک، یعنی یک فرایند خاصی در فرد سبب اختلال نعوظ شده است، مثلا بیماری قند یا دیابت که سبب اختلال عروق در بدن شده و می تواند منجر به ناتوانی جنسی در مردان شود، و در حقیقت یکی از علل شایع اختلال نعوظ در مردان همین بیماری قند می باشد. گروه دوم اختلالات نعوظ در مردان، مواردی هستند که منشاء روحی روانی یا به اصطلاح سایکوژنیک دارند، مثل بیماری افسردگی که در این افراد میزان شیوع اختلالات جنسی بطور قابل توجهی بیشتر از جمعیت عادی است. خود علل عضوی یا ارگانیک به سه دستة بزرگ تقیسم می شوند که عبارتند از: هورمونی، مانند افرادی که بیماری غدد درون ریز مثل تیروئید یا هیپوفیز دارند، عروقی، که در آن بعلت مشکلات سیستم عروقی یا رگهای بدن، خون رسانی به آلت تناسلی مختل می شود، مانند افرادیکه دچار شکستگی لگن همراه با ضایعات عروقی می شوند، یا افرادیکه میزان چربی خون آنها خیلی بالاست، همانطور که خوانندگان محترم می دانند، چربی خون بالا در دراز مدت سبب گرفتگی عروق می شود.
گروه سوم اختلالت نعوظ عضوی در مردان، منشاء سیستم عصبی دارند که در اصطلاح علمی به آن نوروژنیک می گویند، مانند فردیکه دچار آسیب نخاعی مثلا قطع نخاع شده است، یا فردیکه دچار بیماری MS است. هدف از ذکر مطالب فوق این است که خوانندگان محترم بدانند که اختلالات جنسی انواع مختلف دارند و بدون تشخیص دقیق، نبایستی فردی تحت درمان قرار گیرد، و تشخیص دقیق نیازمند استفادة صحیح و مناسب از اقدامات پاراکلینیک می باشد.


محمد : با عرض سلام و ادب سوال من این است که برای افزایش طول دستگاه تناسلی از طریق جراحی باید به چه دکتری و در کجا مراجعه کنیم .

پاسخ پزشک : اندازه دستگاه تناسلی مثل قد و وزن در افراد مختلف متفاوت است و غیر قابل تغییر می باشد. جالب است که تا یک دهه قبل اندازه دستگاه تناسلی مردان اصلا در جامعه مطرح نبود امروزه با انبوه تبلیغات واهی به مردان القاء می کنند که دارای مشکل هستند و جهت برطرف کردن مشکلشان هم انواع دستگاهها و داروها را پیشنهاد می کنند. افرادیکه از نظر پزشکی مشکل ندارند و سالم محسوب می شوند، هیچ نیازی به تغییر اندازة دستگاه تناسلی خود ندارند.


م : با سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای دکتر بنده 29 سال سن دارم و دستگاه تناسلی بنده در حالت نعوظ حدود 14 سانتیمتر میباشد آیا دستگاه هایی که در بازار برای کشش الت تناسلی وجود دارد تاثیری در افزایش طول و قطر دائمی الت تناسلی دارد یا خیر و شما دستگاه خاصی را تجویز می کنید یا خیر؟ با تشکر

پاسخ پزشک : دوست عزیز شما هیچ مشکلی ندارید. دستگاهها و داروهائی که در ماهواره و بازار تبلیغ می شوند، بنظر من ادعایشان کذب محض است.



ه... رامبد : سلام . خسته نباشید. 1)همسر من در دوران نوزادی و بعد از زمان ختنه، خونریزی شدیدی داشته و الان در دوران بزرگسالی نیز مشاهده شده که کمی از گوشت مانده و ختنه نشده. به گفته همسرم، این مساله زمان برقراری رابطه جنسی، کمی مشکل ساز شده. البته نمی دونم این مشکل تا چه حدیه... امکان انجام معاینات و رفع مشکل وجود داره؟ همسرم هم کمی از این مساله که نمی دونه به کجا مراجعه کنه رنج می بره . ما دقیقا نمی دونیم باید مراجعه کنیم یا نه.... حجب و حیا و از این مباحث... 2) همسرم اصلا امکان استفاده از کاندوم و نداره و به محض قرار دادن روی آلت تناسلی، آمادگی خود را از دست می دهد؟ پیشنهاد شما چیه؟ ممنون می شوم به ما کمک کنید.

پاسخ پزشک : اگر همسر شما از نظر فیزیکی مشکل دارد با مراجعه به یک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار، مشکل به سادگی قابل حل است. مشکل همسر شما احتمالا با یک جراحی کوچک حل می شود و نمی بایست اینهمه سال خود را عذاب می دادید. چون استفاده از کاندوم حس پوستی را کاهش می دهد، در عده ای سبب از بین رفتن آمادگی می شود. اگر هدف از استفاده از کاندم جلوگیری از بارداری است، از روشهای دیگر استفاده نمائید.



امیر : برای اینکه درهنگام نزدیکی نعوظ کامل داشته باشم چکارمیتونم انجام بدم .

پاسخ پزشک : علت عدم نعوظ کامل خود را باید مشخص و برطرف نمائید.



منوچهر :باسلام وعرض تشکر برای جلوگیری از انزال زودرس چه راهکار و دارویی را توصیه مینمایید.

پاسخ پزشک : مشکل شما به راحتی با مراجعه به پزشک در 80-70 درصد موارد با دارو قابل درمان است.



ماریا :با سلام من 32 سالمه و 8 ساله ازدواج کردیم .همسرم ابتدای ازدواج رابطه معمولی داشت ولی حتی شب عروسی رابطه ای نداشتیم به خاطر خستگی . الان هم اگه دو هفته یکبار من پیشنهاد ندم اصلا رابطه ای نداریم .واسم خیلی سخته ولی با این وجود مجبورم تحمل کنم .اصلا هم حاضر نمیشه بیاد دکتر .وقتی رابطه شروع شه مشکلی نداریم بیشتر تمایل جنسی نداره هر کاری هم که پیشنهاد دادند انجام دادم ولی موثر نبود .ایشان 36 ساله هستند.

پاسخ پزشک : همسر شما در حال حاضر شاید مبتلا به سرد مزاجی باشد. اگر آن درست باشد، از نوع ثانویه است، چون در بدو ازدواج مشکل نداشتند. خانمها بر خلاف آقایان برای برقراری یک رابطه زناشوئی طبیعی نیاز به یک رابطه عاطفی خوب با شوهر خود دارند. البته با گذشت زمان و بالا رفتن سن از تمایلات جنسی در زن و مرد کاسته می شود. با سه تا اگر مشکل شما به مقدار زیادی قابل حل است. اگر روابط عاطفی شما با یکدیگر مشکلی ندارد، اگر میزان خواسته شما نا معقول نیست و اگر همسر شما تمایل به برطرف کردن مشکل احتمالی دارند (نه از روی اجبار)، لطفا با یک پزشک متخصص مشورت نمائید.



ملیحه : باسلام حدود18ساپیش ازدواج کردم اولن باری که نزدیکی باشوهرم داشتم خونی نیومد واین برای خودم وشوهرم خیلی عجیب بود هرچند که غیرازچند بارشوهرم دیگه چیزی به روم نیاورد اما ازهمون موقع تاحالا این مسئله فکرمنو به خودش مشغول کرده روم نمیشه برم دکتر. به نظر شما بعد از گذشت این همه سال میشه تشخیص دادکه علت چی بوده.

پاسخ پزشک : تشویش شما کاملا بی مورد است و اینهمه سال بی مورد در رنج و عذاب بودید. پرده بکارت و دیواره واژن در خانمها فوق العاده قابل ارتجاع است، در بسیاری از خانهما این پرده تا موقع زایمان پاره نمی شود. در بسیاری از موارد پارگی آن بدون خونریزی است.


ٱرمان: با سلام من 43 ساله هستم و 15 سال است که ازدواج کردم ولی مشکل زود انزالی دارم و در حین معاشقه دچار انزال میشوم . لطفا مرا راهنماییی کنید.

پاسخ پزشک :مشکل شما به راحتی با مراجعه به پزشک در 80-70 درصد موارد با دارو قابل درمان است.



امید: باعرض سلام وخسته نباشید بنده مشکل زود انزالی و همچنین کمی سرد مزاجی دارم لطفا راهکاری برایم بفرمایید واگه با دارو های گیاهی درمان می شوم بفرمایید خیلی ممنون می شوم با تشکر .

پاسخ پزشک : صرف ادعای یک نفر بر داشتن بیماری دلیل وجود بیماری نیست. هر بیماری در پزشکی تعریف خاص خود را دارد. مثال می زنم: اگر قند خون از یک عددی بالاتر باشد و در آزمایشات تکمیلی تأئید شود، آن موقع می گویند که فرد دارای بیماری قند یا دیابت است. انزال زودرس عبارت است از انزال زودتر از دو دقیقه پس از برقراری رابطة زناشوئی. اگر شما در این تعریف علمی می گنجید، دارای انزال زودرس هستید که برای آن درمانهای مؤثری هم وجود دارد. هدف از سرد مزاجی را باید توضیح دهید که منظور چیست. اگر شما در دهه دوم یا سوم زندگی هستید و تعداد روابط زناشوئی شما در ماه یک بار است، بله شما دچار سرد مزاجی هستید. بنده داروی گیاهی برای درمان اختلالات جنسی در زن یا مرد سراغ ندارم.



دارا : سلام, من 27 سال دارم و بزودی زندگی مشترکم رو شروع خواهم کرد. نامزدم از شب زفاف خیلی هراس دارد , ما بسیار به هم عشق می ورزیم ولی نمی دونم برای استرس ناشی از این مسئله چه باید بکنم! و چطور او را آروم کنم؟دیگه اینکه بجز کاندوم چه روش پیشگیری دیگری توصیه می کنید؟

پاسخ پزشک : واقعا شب زفاف برای عده ای از خانمها کابوس شده است و به مقدار زیادی هم حق دارند، من اسم آنرا تجاوز به عنف قانونی گذاشته ام. بنده نمی دانم که چه اصراری است که حتما در یک شب در یک زمان و مکان مشخص یک مرد همسر خود را وادار به رابطه زناشوئی بکند. اگر اینکار در طی روزها ی بعدی در یک شرایط مناسب صورت بگیرد، چه اشکالی دارد؟ آقایان باید توجه داشته باشند که اگر همسر آنها از نظر روحی دچار آسیب شود، ممکن است دارای نتایج زیانبار در آینده داشته باشد. روشهای پیشگیری از حاملگی در کلاسهای قبل از ازدواج توضیح داده می شوند.


مهدی : با سلام 1- سوزش و درد خفیف معده از چیست؟ و چگونه میتوان آنرا درمان نمود؟ 2- بنده جهت درمان زودارضائی خود (البته نه بصورت مداوم و تقریبا ماهی 2 بار) از قرص ترامادول 100 استفاده میکنم. آیا این دارو عوارض خاصی چه در کوتاه مدت چه در بلند مدت دارد؟ با تشکر

پاسخ پزشک : برای درمان سوزش و درد معده به متخصص گوارش مراجعه فرمائید. شما برای درمان انزال زودرس خود از بدترین دارو استفاده می کنید. ترامادول یک ماده مخدر است.



امیر : باسلام بعضی مواقع که میخواهم نزدیکی کنم باهمسرم یا دچار عدم نعوظ میشوم و یا اینکه نعوظ کامل میشود امابعد یک یا دو دقیقه آنرا ازدست میدهم سن من 25 سال است. لطفا من را راهنمایی کنید.

پاسخ پزشک : شما هم دچار اختلال در بدست آوردن نعوظ هستید و هم دارای مشکل در حفظ نعوظ. با توجه به سن شما، احتمالا یک دلیل مهمی باید داشته باشد. توصیه می کنم که به پزشک متخصص مراجعه نمائید. در مورد علل اختلال در نعوظ در سایت www.safarinejad.ir به تفصیل توضیح داده شده است.



عالیه : با سلام من تا 6 ماهه دیگه دارم میرم خونه بخت به شدت از شب زفاف می ترسم به حدی که بعضی شب ها کابوس می بینم. خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید که هم خودم چه کار کنم هم شوهرم. ما بخاطر کم رویی شوهرم کلاس تنظیم خانواده نرفتیم فقط ازمایش خون دادیم.

پاسخ پزشک : همین سئوال را یک خواننده محترم کرده بود. نباید شب زفاف برای یک خانم به شکل کابوس درآید. اگر یک خانم را به زور مجبور به برقرار کردن رابطه زناشوئی نکنند، هیچ اتفاق خاصی نمی افتد. بهترین راه برای غلبه به این ترس، انجام رابطه زناشوئی در روزهای آینده در یک فرصت مناسب است. صحبت کردن با دوستان و افراد فامیل برای آگاهی از تجربه آنها خیلی کمک کننده است.



امیر27 : با سلام و عرض ادب و تقدیر و تشکرجهت سرد مزاجی خانم باید چه کار کنیم.

پاسخ پزشک : مثل هر بیماری دیگر چاره در مراجعه به پزشک است.



raha :با سلام من خانمی 35 ساله هستم و مشکلی که دارم اینه که به صورت دوره ای میل جنسی ام خیلی ضعیف میشه و حتی به صفر میرسه خودم فکر میکنم دچار افسردگی میشوم چنین وضعیتی را پس از زایمانم دقیقا بمدت 2 سال تجربه کردم که با مطالعاتی که داشتم احتمال میدهم به افسردگی پس از زایمان دچار بودم -از ادامه این مشکل نگرانم خواهش میکنم کمکم کنید . مورد قابل اشاره اینکه چند ماهی هست که سقط جنین داشتم و از آن موقع به بعد این مشکل ( میل جنسی کم )تقریبا دائمی شده .با تشکر

پاسخ پزشک : سرد مزاجی در خانمها دارای دو منشاء بزرگ است، یکی روحی و روانی و دیگری جسمی. خود افسردگی در 30 درصد موارد سبب کاهش میل جنسی می شود. علاوه از آن استفاده از داروهای ضد افسردگی نیز ممکن است سبب ایجاد اختلال جنسی شود که حتی تا مدتها پس از قطع دارو باقی می ماند. با توجه به شرح حال، مشکل شما احتمالا منشاء روحی روانی دارد. بهتر است ابتدا از نظر جسمی بررسی شوید اگر سالم بودید، می توانید با یک روانشناس متخصص مشورت نمائید.


احمد علی: با سلا م وخسته نباشید. من جوانی 29 ساله هستم که در اثر تصادف دچار آسیب نخاعی و عدم کنترل ادرار و اختلال جنسی شده ام. برای بر قراری رابطه زناشوئی با ید از قرص استفاده کنم تا آمادگی پیدا کنم و خانمم که می داند من شهوت جنسی ندارم از نزدیک شدن به من خودداری می کنم و از این گونه آمیزش بیزار است. خواستم ببینم راهی نیست تا من از این بحران خلاص شوم با تشکر

پاسخ پزشک :در اثر آسیب به نخاع مرد دچار اختلال در نعوظ می شود ولی میل جنسی افراد که شما از آن به عنوان شهوت اسم برد ه اید آسیب نمی بیند. اینکه مشکل نعوظ شما با دارو برطرف می شود، شما خیلی خوش شانس هستید. مشکل جنسی شما در حال حاضر با راحترین روش حل شده است. متاسفانه برای بی اختیاری ادراری کمک زیادی نمی توان کرد ولی راههای است که بی اختیاری ادراری شما، دیگران را آزرده نکند. مشکل آسیب نخاعی و بدنبال آن مشکلات جنسی و ادراری، بعلت بالا بودن آمار تصادفات، مبتلا به جامعه است.



رنجبری :مدت زمان یک رابطه زناشوئی موفق چه میزان است؟

پاسخ پزشک : مدت زمان خاصی ندارد ولی باید هر دو زوج به ارضاء برسند.



رنجبری : با سلام من اکنون 46 سال دارم لیکن مانند ابتدای ازدواج (29 سالگی ) توان جنسی ندارم علت چیست و برای جبران آن چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ پزشک : با بالا رفتن سن هم در مرد و هم در زن از میزان تمایلات جنسی و توانائی جنسی کاسته می شود. این مانند سفید شدن موها فرایند طبیعی زندگی است.



زهرا حامدی :سلام زن 45 ساله ای هستم از رابطه جنسی لذت نمی برم تا کنو ن یکبار نشده که من در رابطه جنسی پیش قدم شوم همسرم را خیلی دوست دارم او نیز همچنین آیا دارویی هست که من مصرف کنم چون می ترسم که در رابطه ما مشکلی ایجاد شود چون من نزدیکی را به خاطر همسرم انجام میدهم نه به خاطر خودم متشکرم

پاسخ پزشک : همانطور که اشاره فرمودید شما از بدو زندگی مشترک مشکل سرد مزاجی را داشتید و احتمالا الان برای شما مشکل بیشتری ایجاد شده است.در تمامی جوامع حدود 30 درصد خانمها از یکی از مشکلات جنسی در رنج هستند. برای تشخیص و درمان اختلالت جنسی یک تیم متخصص با تجهیزات مخصوص لازم است. من امیدوارم که روزی مثل کلینیکهای ترک اعتیاد شاهد ایجاد کینیکهای تخصصی تشخیص و درمان اختلالات جنسی باشیم. چون انبوه این بیماران دارای مشکلات عدیده هستند. شما خانم محترم نیز باید به پزشک منخصص مراجعه نمائید.



امیر :با سلام برای بهتر ارضاء کردن همسرم چه کار کنم خیلی دیر به ارگاسم میرسد.

پاسخ پزشک :خانها برای رسیدن به ارگاسم اولا باید رابطه عاطفی خوب با شوهر خود داشته باشند، دوما مجبور به برقراری رابطه زناشوئی نشده باشند و سوما نیاز به تحریکات کافی و موثر به مدت 15-10 دقیقه دارند. من در ابتدا توصیه می کنم که با مطالعه کتاب، نه مطالب اینترنتی، به اطلاعات خود بیفزائید، اگر مشکل شما همچنا باقی بود، پزشک متخصص خیلی می تواند به شما کمک کند.


امیر: سلام .27ساله مجرد هستم وحدود 3ساله نعوظ صبحگاهی ندارم یاوقتی که دارم شل یا خیلی دردناکه باعث بی خوابی میشه وهیچ میلی یا حسی به جنس مخالف ندارم و نگران آینده هستم لطفا راهنمایی کنید به متخصص درچه زمینه ای مراجعه کنم باتشکر.

پاسخ پزشک : شما نیاز به بررسی دارید. در ابتدا باید به جراح کلیه و بیماریهای مجرای ادراری مراجعه نمائید.



soheila : با سلام و خسته نباشید الان 4 سال است که از ازدواج من می گذرد اما میل جنسی همسرم اصلا کم نشده و هنوز مانند اوایل زندگیمان شبی 3 بار نزدیکی میکند خواستم ببینم این ضرری برای همسرم ندارد چطوری می توان آن را کم کرد؟

پاسخ پزشک : تعدد روابط زناشوئی ضرر خاصی ندارد. می توان میل حنسی را به مقدار زیاد کاهش داد، بدون اینکه سبب آسیب خاصی در مرد یا زن شود.


صمد سعیدی : 1-حداقل زمان رابطه جنسی لازم، برای رسیدن خانم به حالت ارگاسم چقدر است؟ 2-تعریف زود انزالی چیست ؟و چطور می توان آن را درمان کرد؟

پاسخ پزشک : معمولا خانمها برای رسیدن به حالت ارگاسم 15-10 دقیقه زمان لازم دارند، ولی آن ممکن است در عده ای متفاوت باشد. ضمنا زمان بخودی خود زیاد مهم نیست، آن باید همراه با تحریکات کافی و موثر باشد. انزال زودتر از 2 دقیقه را انزال زودرس می گویند که با دارو به مقدار زیادی قابل حل است.



ز-ح : سلام.باعرض خسته نباشید. من و همسرم 4سال است که ازدواج کرده و صاحب یک فرزاد 7 ماهه هستیم. ولی از اول ازدواج همسرم دچار مشکل انزال زودرس میباشد.لطفا درمان غیر دارویی ذکر کنید و بفرمایید برای درمان به چه پزشک با چه تخصصی مراجعه کنیم؟ پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگذارم.

پاسخ پزشک : بهترین درمان انزال زودرس، درمان داروئی است. باید به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه بفرمائید.



mehrdad :من 1ساله ازدواج کردم اما همسرم ارضاء نمیشه پیش دکتر زنان رفتیم و 3مدل ژل تجویز کردند که بازهم فایده نداشته زمان رابطه زناشوئی 15 تا 20 دقیقه میشود ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ پزشک : فیزیولوژی خانمها کاملا متفاوت از آقایان است. اولا خانمها برای برقرار کردن رابطة زناشوئی نیاز به داشتن رابطه عاطفی خوب با همسر خود هستند، ثانیا ما اصطلاحی بنام سرد مزاجی در خانمها داریم که در آن یک زن تمایل به برقراری رابطه زناشوئی ندارد. سرد مزاجی دارای درجات مختلف است در نوع خفیف معمولا مشکلی در زندگی زناشوئی پیش نمی آید ولی در نوع شدید گاها فرد از برقرار کردن رابطه زناشوئی متنفر است. اگر همسر شما دارای سرد مزاجی است و تمایل به درمان دارد به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه نمائید.


وریا :سلام لطفا به دو سوال من جواب جدی دهید - علت زود انزالی چیست و چه تأثیری بر روابط زناشویی می گذارد ؟ - درمان این عارضه بزرگ جنسی چیست ؟ با تشکر

پاسخ پزشک :انزال زودرس علت خاصی ندارد، مربوط به چگونگی تنظیم سیستم عصبی است. در صورت داشتن اطلاعلات کافی انزال زود رس بخودی خود اثر سوء بر زندگی زناشوئی ندارد. عارضه بزرگ جنسی نمی باشد، بلکه یک عارضه خیلی معمولی است که به راحتی قابل درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سمانه ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    57 16
    سلام آقای دکتر من دختری 15 ساله هستم ونامزدم برای لذت بیشتر خودش ترامادول مصرف میکنه واز من خواسته که ترامادول مصرف کنم سوالم اینه که برای من که دختری باکره هستم ترامادول مضر نیست واینکه آیا ترامادول مثل قطره های محرک جنسی میل جنسی بیشتر میکنه یا فقط برای مردان کارایی داره؟
  • سمانه ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    17 13
    پس نظرات من کووووووووووووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    27 6
    سلام پسری 31 ساله ام تازه ازدواج کردم بیضه هام کوچیکن خیلی وموقع سکس مقدار کمی منی ازم خارج ميشه وبیضه چپم کمی درد میکنه که پای چپمم درد میگیره گاهی اوقات مشکلم چیه؟گاهی اوقات هم دیر انزالم با کاندوم دوساعت طول میکشه هیچ ماده مخدری هم استفاده نمیکنم. ممنون میشم کمکم کنید.
  • نازنین ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    28 7
    با سلام خانمی 25 ساله هستم که 2 سال است ازدواج کردم همسرم به خوبی و کامل منو تحریک نمیکنه. به چه دکتری باید مراجعه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا راهنمایی کنین
  • راحیل ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    91 18
    سلام دختری 20ساله هستم و همسرم 17سال از من بزرگنره.خیلی بی احساسه و فک میکنه نزدیکی یه عمل فیزیکیه.حتی خوشش نمیاد منو ببوسه.اگه زیبانبودم بازمیگفتم حتما ازقیافم بدش میاد.من عاشق همسرمم هرکاری میکنم هرچی بهش نزدیک میشم و محبت میکنم ازم دور میشه.دارم افسرده میشم.باظاهری که دارم هم خیلی هستن که بخوان باهام باشن اما من نمیتونم بهش خیانت کنم . اما همسرم هیچ میلی به من نداره حتی شده ماهی یکبار اونم بادرخواست من نزدیکی داشتیم.من دختراحساسی هستم این واقعا عذابم میده.حتی ذره ای محبت ابراز علاقه...هیچی
  • ایمان ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    7 2
    سلام.میخواستم بدونم بهترین دارو برای تاخیر در انزال چیست/ایا دارو هایی مثل ترامادول یا ویاگرا یا پاروکستین برای تاخیر در رابطه میشود؟حتی فقط اگر رابطه یکبار باشد؟
    • behnam ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
      4 1
      سلام.خسته نباشید.من تو سایت....... خوندم با کپسول های " ....." تمام مشکلات جنسی اعم از زودانزالی ، کوتاهی آلت تناسلی، نداشتن نعوذ کامل، کاهش میل جنسی و ... را به صورت کاملاً طبیعی و بدون هیچگونه عوارضی را از بین می برد میخواستم نظر شما رو بدونم.ممنون
  • رضا ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    20 9
    باسلام در حین نزدیکی نمیدانم همسرم کی ارضا میشه و به اوج لذت میرسه و خود ایشانم هم نمیدانند که آیا منی خارج شده یانه لطفا راهنمایی کنید باتشکر
  • ا ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    17 6
    .سلام من نامزدم را خیلی دوست دارم به خودش هم گفته ام ولی می گن نباید اینقدر اول زندگی به مرد ابراز محبت می کردی یه مدتيه قهره من بدون آن دوام نمیارم. آیا اشتباه کردم واقعا علاقه ام شدید هست ضمنا وقتی سوال در مورد ارتباط جنسی می کنه واکنشم ناراحتش می کنه هنوز عقد نکرده ایم
  • اقدس ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    17 12
    سلام من خانمی ۵۰ ساله هستم الان تقریبا یک ساله موقع ارضا شدن درد شدیدی در شکم پیدا میکنم لطفا علتش را برایم توضیح دهید ممنون
  • انسیه ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    15 11
    سلام ببخشید من عقد کردم و با همسرم رابطه دارم ولی خیلی سرد و بی اهمیت شدم ودیر ارضا میشم.میشه لطفا راهنمایی کنید که چیکارکنم
  • امیر ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    5 6
    سلام.من 15ساله دیابت نوع1دارم.الت تناسلیم دیر عمل میکند.به چه دکتری برای ازدواج باید مراجعه کنم؟ممنون
  • صبا ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    72 18
    سلام امکانش هست خصوصی پیام بدم و راجب مشکلم حرف بزنم.
  • حسین .ش ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    16 9
    سلام.من با همسرم نزدیکی دارم.اما گاهی دوس ندارم که ارضا بشم و فقط اونو ارضا میکنم چون ارضا شدنم خسته ام میکنه و برای کار فردام تحت خستگی قرار میگیرم.ایا این موضوع مشکلی ایجاد میکنه؟
  • sa ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    27 5
    سلام.من تو روابط جنسی خیلی زود ارضا میشم حتی فک کنم زیریک دقیقه ازمراجعه به پزشک هم خجالت میکشم و خواستم بدونم اگه راهی یا دارویی وجود داره خواهشا کمک کنین
  • امیرحسین.ن ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    56 4
    سلام زن مطلقه ای هست میخوام بدونم پزشک قانونی تا چه زمانی میتونه تشخیص بده ایشون رابطه جنسی داشتن یا نه؟ مثلا اگر 1 هفته تا 3 هفته قبل از آزمایشات بوده نشان میده؟ یا برای 2 تا 3 ماه قبلش هم نشان میده؟ این امر خیلی برام مهمه اگر ممکن هست پاسخش را ایمیل کنید. با تشکر.
    • تن راه ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      10 2
      ممنون ازسایت شما
  • aral ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    11 4
    باسلام.من و همسرم بسیار کم با هم ارتباط جنسی دارم به علت ترس از حاملگی ام و دانشجو بودنم این امر باعث ارتباط کم ما شده بطوری که الان 1 ماهه هیچ رابطه ای برقرار نکردیم.و جالب اینکه همسرم هیچ اعتراضی ندارند.این سردی ایشان منو اذیت میکنه.و من هم به دلایل گفته شده بالا کوتاهی کردمو الان احساس ترس از کمرنگ شدن رابطمون دارم.البته همسرم رو خیلی دوست دارم.ایشون غلظت خون بالا هم دارند که تحت مداوا هست و یکی از دلایل سردی ایشئن میتونه بخاطر زود انزالی باشه چون میترسه من با چندین بار پیش اومدن این حالت اذیت بشم.ترجیح میدن کاری نکنن.خوتهش میکنم برای بهبود رابطمون راهنمایی کنین.ممنون
  • مهرداد ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    32 10
    سلام من 27 سال هنوز ختنه نشدم آیا در زندگی آینده زنا شویی با مشکل وبرو می شوم یا در گزینش های استخدامی تست های پزشکی رد می شوم؟
  • Asal ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    43 15
    سلام. من و همسرم تازه ازدواج کردیم همسرم 29سالشه و من 25سال دارم. به نظر شما اگه هر شب باهم نزدیکی داشته باشیم برای همسرم خطرناکه؟؟؟ آخه شنیدم اگه زیاد نزدیکی داشته باشیم دچار مشکل پروستات میشه. لطفا راهنماییم کنید
  • بهناز ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    76 13
    من و شوهرم یکساله که عقدیم ولی شوهرم به خاطر موقعیت کاری هر 15 روز یکبار میاد خونه و تا یک هفته پیش هم هستیم و در طول این یک هفته روزی 3 بار نزدیکی داریم به نظر شما این رابطه میتونه عوارض داشته باشه؟درضمن شوهرم 26 ساله و خودم 22 ساله هستیم
  • نوید ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    39 6
    سلام 44 سالمه تازه ازدواج کردم بسیار گرم مزاجم و در رابطه جنسی با همسرم دیر ارضا می شم مثلا 3 ساعت زناشویی داریم و خانمم بارها به ارگاسم میرسه. ایا این بیماریه؟تعداد زباد ارگاسم شدن زن مشکلی ایجاد نمیکنه؟ورزشکارم و اهل هیچ خلافی نظیر دود و سیگار و مواد مخدر و الکل و غبره نیستم.
  • الهه ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    5 5
    سلام من 4رسال است ازدواج کرده ام وتاکنون هم زمان ب ارگاسم نرسیده ایم و ابتدا همسرم گاهی3 بار در یک شب ب ارگاسم میرسید اما الان شده 2 ماه ی بار و من اذیت میشم و عصبی چیکار کنممن 23 سال و همسرم 27 ساله و او زود انزال است و بعد از رابطه خوابش میبره و منو ترد میکنه چ باید کرد
  • احمد ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    8 5
    دکتر سلام .بنده مشکل انزال زودرس ندارم فقط در حین انزال هیچ ارگاسمی رو حس نمیکنم .آزمایش هورمون رفتم و تستسترون خیلی کم بود .اگر هورمونم خوب شود به ارگاسم میرسم
  • علی ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    8 3
    باسلام وخسته نباشید من 34ساله هستم ور از نظر نعوظ در موقع نزدیکی هیچ مشکلی با همسرم ندارم در کل من اصلا هیچ مشکلی در این رابطه با همسرم ندارم من صاحب دو فرزندهستم اما در موقعی که تصمیم داریم صاحب فرزند بشویم و می خواهم دخول انجام دهم یا حتی قبل از دخول دچار عدم نعوظ می شوم وبه سختی و تحریکهای مصنوعی عمل نعوظ انجام میشود این مشکل در هر دودفعه ای که ما تصمیم به بچه دار شدن گرفتیم پیش امده امادر روزهای دیگر هیچ مشکلی بوجود نیامده است ..البته من خودم چون احساس می کنم ان لحظه که می خواهم نزدیکی کنم و ماحصل ان نزدیکی تشکیل نطفه هست و انسانی از این نزدیکی درست می شود به خاطر همین شاید عدم نعوظ باشد خواستم ببینم ایا نظر شما هم همین است یا چیز دیگری هست ویا راه درمانی هم هست..باتشکر در ضمن سوال بنده به ایمیلم فرستاده شود ودر سایت نوشته نشود...
  • علی ... ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    98 24
    سلام.من سه سال است ازدواج کردم اندازه آلتم25 وقطر اون 18 و موقع بر قراری رابطه جنسی همیشه باهمسرم مشکل دارم و درد شدیدی حتی وقتی نیم ساعت قبل معاشقه دارم آیا راهی برای اینکه قطر آلت کوچیک بشه هست؟لطفا منو راهنمایی کنید...
  • ali.hd ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    39 9
    باسلام من 15 سال دارم و الان 3 ماهه استمناه رو ترک کردم و نسبت به سنم التم خیلی رشد داشته درازا17 و کلفتی 5/5 خیلی رشد زیاد کرده میخوام لاغر تر شم که شکمم رو شش تیکه کنم ولی میترستم بازم التم وقتی لاغر شدم رشد کنه چکار کنم رشدش متوقف شه که حتی لاغر هم بشم بازم رشد نکنه؟
    • محمد ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
      24 6
      با سلام جوانی 26سالهبا سلام ،جوانی 26ساله ومجردهستم ،از ابتدای بلوغ با فشار برآلتم اقدام به تخلیه منی میکردم واکثر اوقات خودارضایی داشتم ولی خیلی کم دچار احتلام وخروج منی در شب میشدم ،از نظرجثه بسیار لاغرهستم وبا 168سانتیمتر قد فقط42 کیلو وزن دارم،اولین تجربه رابطه جنسی ام موفق ولذت بخش وهمراه با انزال بود ولی در ارتباطات بعدی موفق به انزال نشدم وبعد از دخول وقبل از انزاال آلتم شل میشود وانزال رخ نمی دهد ومدت زیادی است که دچار احتلام هم نمیشوم ودرحال حاضر گاهی خودارضایی دارم که البته درخودارضایی هم حتما باید آلتم خیس باشد تا انزال رخ دهد وبا توجه به اینکه قصد ازدواج وتشکیل خانواده دارم خیلی نگران هستم لطفا راهنمایی فرمایید ضمنا آزمایش خون وادرارم نرمال بوده است با تشکر
  • نوید ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    20 11
    ضمن عرض سلام لطفا کمکم کنیدٰ من عاشق یک دختر هستم که دوسال ترامادول مصرف میکنه و یکسال میشه که از هم جا شدیم اما فراموشش نمیتونم، الان نمیدونم او مصرف میکنه یانه هرچند به دوستام گفته ترک کرده آيآ به این راحتی میتونه ترک کنه در حالیکه وضعیت روحی بدی داره، من نکرانم اکه باهاش ازدواج کنم میتونه ایشان به یک زندگی نرمال و عادی ادامه بده؟
  • فاطمه ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    55 16
    با سلام میخواستم بدانم برای یک مرد 47 ساله سالم چند بار نزدیکی در هفته باید انجام شود با تشکر
  • رضا ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    20 5
    سلام.من ۳۹ سال سن دارم.دو فرزند که همسر اولم بسیار سرد مزاج بود و یک سال قبل بهانه درست کرد که آلت من بیش از اندازه ..و طلاق گرفت.زیرا مدت انزال من اغلب بیشتر از یک ساعت هست و شدیدا پر انرژی..و تازه ازدواج کردم.خوشبختانه زندگی جدیدم خیلی خوب هست.زیرا زمان آشنایی با همسرم در میان گذاشتم اختلاف با همسر سابقم رو..و قبول کردند.. با آرزوی موفقیت واسه تمام هموطنان گل. فقط فریب تبلیغات رساناها رو نخورید.و خودتون رو با هنرپیشگان سکس مقایسه نکنید..دنبال صفا و صداقت باشید.التماس دعا
  • س.س ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    76 11
    سلام من دختر 21 ساله ای هستم ازدواج کردم ولی در نزدیکی مشکل دارم الان 1و نیم ساله هنوز نتونستیم نزدیکی داشته باشیم و بکارتم سالمه ترس زیادی هم ندارم ولی موقع دخول واژن از قسمت بیرون دچار پارگی و خونریزی میشه احتمال داره که به خاطر تنگ بودن ورودی واژن باشه؟ چطور میشه این مشکل و حل کرد؟
  • سجاد ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    35 15
    سلام ببخشید یه سوال داشتم.میخواستم بپرسم که اگه زن به اوج لذت برسه و ارضا بشه؛ولی مرد همینطور ادامه بده مشکلی پیش میاد؟ضرر داره برای زن؟احتمال بیهوشی داره؟ممنون
  • یوسف ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    12 13
    سلام استفاده از کاندوم برای نزدیکی میتونه میل جنسی در طرفین را افزایش دهد ممنونم .
  • R ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    18 5
    سلام من 1ساله ازدواج کردم تواین 1سال که خیلی هم رابطه داشتیم باهمسرم احساس میکنم خیلی سخت به ارگاسم میرسم یانمیرسم حتی.من فک کنم تنها یه بار اون هم خیلی کم ارگاسم روتجربه کردم که حالانمیدونم اون واقعا ارگاسم بوده یاخیر.خواستم بدونم چطوری میشه این مشکل برطرف شه.ایا ژل های محرک بانوان موثراست؟
  • ناشناس ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    14 4
    به خدا یه وضعیتی پیش اومده که از ازدواج نفرت و وحشت پیدا کردم. بد دوره ای شده. دوره آخرالزمان است! سن بلوغ چقدر پایین اومده و چه مشکلاتی پیش آورده. خدا باعث و بانیش لعنت کنه. یادتونه قدیمها تو ایران چند تا زن بی گناه بعلت نبود پیشرفت علم پزشکی برای متولد کردن یه بچه جون دادند؟ اما خدا روشکر امروزه تکنولوژی به داد خانمها رسید و الا مگه مرد جماعت دلش میسوزه؟ زنها خیلی زحمتکش هستند ولی مردها قدرشون نمیدونند. ای کاش یه روز برسه که زنها هم مثل مردها با ارزش بشوند. آمین.
  • ناشناس ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    16 1
    سلام من ۲۸ سال دارم و اختلال در نعوظ دارم و هم چنین زود انزال.گاهی اوقات بدون رسیدن ب حالت نعوظ ارضا میشم در هنگام نزدیکی.گاهی اوقاتم ب نعوظ میرسم ولی در عرض ۳-۴ ثانیه دوباره میخوابه. میترسم مشکلات قلبی عروقی داشته باشم.خواهش میکنم کمکم کنید ممنون
  • محمد ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    35 11
    با سلام.منو همسرم در شرف ازدواجیم و از رابطه دهانی اب منی از من بیرون اومد و همسرم دستش به اون مایع منی خورد(در اون زمان من قرص فیناستراید برای مو مصرف میکردم) ولی بعدش خشک شد زمانی که رفت خونه رفت دسشویی وواژنشو شست بعد استرس حامله شدن گرفت.از اون موقع یه 5ماهی میگذره از اون موقع هم همش پهلوهاش درد میگیره وزیر شکمش زمانی که در حرکت هست درد میگیره .در اون بازه زمانی از استرس ضربتاتی به شکمش وارد کرد که بعد رفت دکتر سونو داد که کیستش پاره شده که قرص سفیکسیم و اتیسترون داد بهش.و بعدش سونو و ازمایش خون و بی بی چک برای فهمین حاملگی انجام داد که همش منفی بود.حالا سوال من اینه حامله هست یا خیر؟سوال بعدی این که ممکنه بچه مرده باشه وخارج از رحمش باشه؟در ضمن ایشون باکره هستن.تو روخدا کمکم کنید یه دنیا ممنون.ببخشید که طولانی شد
  • زهرا ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    12 3
    سلام.سه ساله ک ازدواج کردم.اوایل عروسی رابطه خوبی داشتیم.اما چند وقتی هست ک همسرم ب علت خستگی میل زیادی نداره و ببشار اوقات ب اورگاسم نمیرسه...علت دیرانزالی شوهرم چیه؟
  • سلام حسین IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 1
    سلام حسین هستم ۱۷ ساله جناب داکتر تا این سن آلات تناسلی باید چند سانت باشد ار نظر پزشکی نرمال است