یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 44241
سلامت نیوز: به طور معمول در روزهای پایانی سال که افراد به ویژه خانم ها سعی دارند بیشتی حجم کاری را در کمترین زمان ممکن انجام دهند، نشانگان مچ دست بروز می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این كه «نشانگان مچ دست» شایع ترین مشکل فیزیکی افراد در زمان خانه تکانی است، اظهار داشت: این حالت با گزگز کردن یا بی حس شدن انگشتان دست در نیمه های شب بروز می کند و در صورت مشاهده آن باید به پزشک مراجعه و از درمان های دارویی و فیزیوتراپی استفاده کرد.

دکتر نادر نیک پرست توصیه کرد: برای پیشگیری از بروز این مشکل باید ضمن کاهش فعالیت های شدید که از طریق دست انجام می شود، کارهای روزانه را به گونه ای برنامه ریزی کرد که زمانی هم به استراحت و نرمش دست ها اختصاص داده شود.

وی رعایت نكردن اصول صحیح را مهم ترین عامل ایجاد کننده کمر درد عنوان كرد و گفت: برای پیشگیری از آن بهتر است به هنگام برداشتن اجسام از روی زمین یا جا به جا کردن آن ها، پشت خود را صاف نگاه داریم، زانوها را خم کرده و برای تحمل وزن جسم به عضلات پای خود تکیه کنیم.

دكتر نیك پرست تصریح کرد : با این کار فشار ناشی از بار سنگین به جای کمر به مفصل ران منتقل و از گرفتگی عضلات و دردهای ناگهانی به ویژه در کمر جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: چنانچه جسم سنگینی را بلند کرده اید باید برای چرخش به جهتی خاص تمام بدن را از محل پاها به آن سمت برگرداند و به هیچ وجه نباید تنها بالا تنه را از محل کمر گردش داد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اشیاء سنگین را نباید به سرعت و با حرکت سریع و ناگهانی از روی زمین برداشت ، هرگز نباید در حالی که جسمی را توسط یک دست بلند کرده اید، برای برداشتن جسم دیگر تلاش کنید بلکه در صورت نیاز به حمل دو جسم به طور همزمان باید هردو را باهم از روی زمین بلند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha