سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری مامایی شهیدبهشتی گفت: استفاده از مكمل روغن ماهی در كاهش علائم آلرژی موثر است و سبب می‌شود ماده شیمیایی موثر در بروز واكنش‌های آلرژیك كمتر ترشح شود.


اعظم دبیریان در گفت‌وگو با پایگاه خبری نظام پرستاری اظهار كرد: افراد مبتلا به آلرژی باید عوامل حساسیت‌زا از جمله مواد پاك‌كننده و سفیدكننده را از منزل دور كنند همچنین هر روز صبح یك عدد كیوی استفاده كنند چون نتایج مطالعات نشان داده است كه كه كیوی سرشار از ویتامین ث است و از بروز آلرژی در افراد جلوگیری می‌كند.

وی ادامه داد: همچنین این افراد باید پس از هر بار استحمام در و پنجره حمام را كاملاً باز كنند و پرده حمام را با آب داغ بشویند و به صورت هفتگی رختخواب‌ها و ملحفه عوض شود.

 عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری مامایی شهیدبهشتی گفت: سینی زیر یخچال محل مناسبی برای تجمع و ایجاد كپك است از این‌رو این افراد باید همواره سینی زیر یخچال را با محلول آب اكسیژنه شست‌وشو دهند همچنین باید از معلق شدن ذرات خاك در فضای داخلی منزل خدداری شود.

دبیریان افزود: پادری اتاق‌ها با الیاف مصنوعی و قفسه كفش‌ها باید به لحاظ بهداشتی كاملاً تمیز شوند و به هنگام خرید موادغذایی به‌ویژه فست فودها باید به مواد افزودنی در انواع شیمیایی توجه شود.

به گفته وی، گرده افشانی گلها و گیاهان به‌ویژه در درختان بلوط، گردو، چنار و زبان گنجشك در اسفند تا اواخر فصل بهار انجام می‌شود اما گرده افشانی علوفه‌ها در ماههای اردیبهشت و خرداد تا اواخر مرداد و گرده افشانی علف‌های هرز در اواخر تابستان تا اوایل پاییز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha