دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 44274
سلامت نیوز : كم خوری طولانی مدت باعث می‌شود كه بدن انرژی زیادی نسوزاند بنابراین با وجود كم‌خوری نه تنها كاهش وزن ایجاد نشده بلكه ممكن است ایجاد چاقی نیز كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، به گفته یك متخصص تغذیه، كم خوری باعث می‌شود كه بدن پروتئین دریافت نكند و چون پروتئین برای سلامتی بدن لازم است در نتیجه بدن دچار ورم می‌شود به طوری كه ظاهر فرد پف كرده به نظر می رسد و دچار افزایش وزن می شود.

دکتر درستی با تاكید بر اینكه رژیم غذایی باید مناسب و برای مدت قابل قبول و تحت نظر متخصص تغذیه باشد تا كاهش وزن صورت گیرد، افزود: فعالیت بدنی، خواب متعادل، نداشتن استرس و نگرانی، روش صحیح زندگی و عادات غذاخوردن در كاهش وزن بسیار موثر است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: كم خوری طولانی مدت باعث می‌شود كه بدن انرژی زیادی نسوزاند بنابراین با وجود كم‌خوری نه تنها كاهش وزن ایجاد نشده بلكه ممكن است ایجاد چاقی نیز كند.

وی در ادامه اظهار داشت: در صورتی كه دریافت كالری و مصرف كالری در یك فرد مساوی باشد وزن ثابت خواهد ماند اما درصورتی كه دریافت كالری از مصرف آن بیشتر شود فرد دچار افزایش وزن شده و همچنین اگر مصرف كالری فرد از دریافت آن زیادتر شود كاهش وزن ایجاد خواهد شد.

این متخصص تغذیه عنوان كرد: امروزه فعالیت بدنی ما نسبت به گذشته كمتر شده است و برای كاهش وزن، فعالیت بدنی به اندازه لازم است.

وی با اشاره به اینكه شیوه صحیح غذا نخوردن باعث می‌شود بدن با مكانیسم‌های جبرانی مقابله كند، افزود: در صورتی كه رژیم كم كالری با اصول تغذیه صحیح همراه نبوده و صرفاً فرد كم خوری كند بدن دوباره همان ساز و كار ها (مكانیسم ها) را شروع كرده به طوری كه فرد دیگر كاهش وزن پیدا نمی‌كند.

درستی عنوان كرد: فردی كه مدت طولانی كم غذایی را تحمل كند برای جلوگیری از مرگ، سوخت بدن كم شده تا انرژی تلف نشود در نتیجه در سرما نوك بینی و نوك انگشتان این فرد دچار یخ زدگی شده و نیز احساس بی‌حالی می‌كند. این فرد چون انرژی زیادی نمی‌سوزاند با وجود كم خوری نه تنها كاهش وزن پیدا نكرده بلكه ممكن است چاق شود.

وی با بیان اینکه سریع غذا خوردن هم موجب چاقی خواهد شد، گفت: باید این فرهنگ غلط اصلاح شود و در سبد الگوی غذای خود ضروری است ۵ گروه غذایی را قرار دهیم كه گروه اول نان، غلات و مواد نشاسته‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha