سلامت نیوز : تحقیقات نشان می دهد؛ پوشیدن كفش های پنجه باریك در بروز عارضه انگشت شصت كج مؤثر بوده و احتمال شكستگی های انگشتان پا را در بلند مدت افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر هادی عبادی، جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: عارضه انگشت شصت كج یك ناهنجاری مهم در پا است كه بروز آن به ویژه در نوجوانان و جوانان در حال افزایش است.

وی تصریح كرد: در عارضه فوق انگشت شصت به طرف بیرون منحرف شده و در موارد شدیدتر نیز ممكن است انگشت شصت برروی انگشت دوم قرار گیرد.

عبادی با اشاره به اینكه پوشیدن كفش های پنجه باریك در بروز عارضه انگشت شصت كج مؤثر است گفت: احتمال شكستگی های انگشتان پا در اثر ضربه فشار و یا هر آسیب دیگری نیز در افرادی كه كفش های پنجه باریك می پوشند نیز بسیار بیشتر از دیگران است.

وی تأكید كرد: كفش های پنجه باریك و تنگ در بلند مدت به مفاصل انگشتان پا آسیب وارد كرده كه علاوه بر ایجاد عارضه شصت كج ممكن است عوارض دیگری همچون درد، التهاب، تورم و پینه نیز در ناحیه انگشتان پا دیده شود.

عبادی خاطرنشان كرد: پرهیز از پوشیدن كفش های تنگ و پنجه باریك، كاهش وزن در افراد چاق، رعایت بهداشت پا و انجام حركات تقویتی و كششی انگشتان پا در پیشگیری از عارضه انگشت شصت كج بسیار مؤثر بوده و احتمال شكستگی های انگشتان پا را تا حد زیادی كاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha