سلامت نیوز : متأسفانه در سال های اخیر به دلیل مصرف زیاد و بی رویه آنتی بیوتیک ها، ایجاد گونه های مقاوم و خطرناک میکروب ها افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز ، محمد صادق بهاری داروساز و متخصص داروشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آنتی بیوتیک ها از پرمصرف ترین و پرکاربردترین داروها در سراسر جهان است و در واقع از این داروها برای درمان و کنترل بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

وی تأکید کرد: اگرچه آنتی بیوتیک ها در سال های اخیر کمک بزرگی به علم پزشکی کرده و جان بسیاری از مردم را نجات داده است اما در عین حال نگرانی هایی را نیز به وجود آورده است.

بهاری با اشاره به اینکه به دلیل مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک ها، بروز مقاومت های دارویی بیشتر شده است، تصریح کرد: متأسفانه در سالهای اخیر به دلیل مصرف زیاد و بی رویه آنتی بیوتیک ها، ایجاد گونه های مقاوم و خطرناک میکروب ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش گونه های مقاوم و خطرناک میکروب ها می تواند عوارض و عواقب زیادی داشته باشد اظهار داشت: با افزایش این گونه ها، مشکلات و نارسایی هایی به وجود می آیند که بعضاً قابل درمان و کنترل نیستند.

این متخصص داروشناسی یادآور شد: با مصرف بیش از اندازه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها، نمی توان کمک چندانی به برطرف کردن و درمان بیماری کرد.

 بهاری خاطرنشان کرد: در واقع با مصرف بیش از اندازه و خارج از تجویز پزشک، بروز مقاومت های دارویی و ایجاد گونه های خطرناک میکروب ها افزایش یافته، اثر بخشی درمان های موجود کاهش می یابد و حتی بروز این چنین مشکلات به نسل های دیگر نیز منتقل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha