سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 44329
سلامت نیوز : ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که اکثر مردم در مناطق جغرافیایی مختلف جهان با آن دست به گریبان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عوامل زیادی مانند فاكتورهای محیطی، ژنتیک، عوامل هورمونی و نیز ابتلا به برخی از بیماری ها مانند اختلالات تیروئیدی، کم خونی و همچنین نوع تغذیه در ریزش مو نقش دارند.

متخصصان پوست و مو در مركز تخصصی مایوكلینیك در امریكا تاكید دارند: اهمیت رژیم غذایی در حفظ سلامت كلی بدن به ویژه موها، نباید نادیده گرفته شود. در بخشی از مطالعات اخیر از سوی متخصصان ژاپنی معلوم شد كه بعد از جنگ جهانی دوم ریزش مو در بین ژاپنی‌ها افزایش پیدا كرد كه براساس آزمایشات، علت این امر رواج استفاده از رژیم غذایی غربی در بین ژاپنی ها بود كه باعث اضافه وزن و همچنین افزایش نرخ ریزش مو در اکثر مردم این كشور شد.

به گزارش سایت تخصصی مایوكلینیك،‌ شایع ترین دلیل ریزش مو در زنان کمبودهای غذایی و فقدان ریزمغذی‌های ضروری برای بدن است. همچنین افرادی که مواد غذایی حیوانی مصرف نمی‌کنند و به اصطلاح گیاه خوار هستند به دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، دچار کمبود پروتئین و عناصر حیاتی نظیر روی، آهن و اسیدهای آمینه ضروری و همچنین ویتامین‌های گروه ب و سایر املاح و ویتامین‌های مهم می‌شوند.

براساس این گزارش، معمول‌ترین عوامل ریزش مو علاوه بر نكات فوق شامل صدمات خارجی مانند كشیدن موها با برس و شانه یا كش سر و هدبند،‌ حرارت یا سرمای شدید،‌ فقر آهن و سوء تغذیه ، مصرف برخی داروها مانند تیوراسیل، كم كاری تیروئید، قارچ كچلی سر، استفاده زیاد از كلاه ، گردش نامناسب خون در پوست سر، استرس و تغییرات هورمونی مثلا در دوران حاملگی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha