تحقیقات نشان داده کودکانی که مورد تنبیه بدنی قرار می گیرند والدینی عصبی تر دارند و چنانچه والدین در آرامش باشند به ندرت تصمیم به تنبیه بدنی خواهند گرفت.

تنبیه بدنی موجب تخلیه خشم والدین است نه تربیت فرزند

 به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر برخی متخصصان عقیده دارند که تنبیه بدنی به هر شکلی که باشد موجب شدت رفتار بد در کودک شده و از بروز آن جلوگیری نمی کند.  و در برخی از فرهنگها هم تنبیه بدنی به شکلی عادی شده و برای کودک پیامی ندارد جز اینکه موجب تخلیه خشم والدین می شود.

بررسی ها نشان داده که چنانچه والدین بتوانند در هنگام عصبانیت خود را کنترل نمایند و فرزندانشان را مورد تنبیه بدنی قرار ندهند پس از رسیدن به آرامش دیگر تمایلی به اینکار ندارند و همین امر تاییدی است بر اینکه تنبیه بدنی بیشتر موجب تخلیه خشم والدین می شود نه تربیت فرزندان. 

دانشمندان بر روی 336 فرزند که والدین آنها از کشور های گوناگونی نظیر چین- هند- ایتالیا- کنیا- فیلیپین و تایلند با فرهنگهای خاص خود بوده اند تحقیق کرده اند تا تاثیر این شیوه را بر رفتار کودکان دریابند. نتیجه این بود که تنبیهات مکرر بدنی موجب افزایش اضطراب و پرخاشگری کودکان می شود به ویژه اگر در فرهنگ آن کشور این شیوه تنبیهی عادی و رایج نباشد.

برای مثال در کشوری مانند تایلند که اکثر مردم آن کتک زدن را امری ناشایست تلقی می کنند، چنانچه کودکانی مورد تنبیه بدنی قرار گیرند شدت پرخاشگری و اضطراب در آنها به مراتب بیشتر از کودکانی است که در کنیا زندگی می کنند زیرا این امر در کنیا امری طبیعی و رایج است.

البته از نظر صاحب نظران نوع و تکرار این گونه تنبیهات نیز در شدت اضطراب و پرخاشگری کودکان نقش دارد. بدین معنا که این عوارض در کودکانی که به ندرت مورد تنبیه بدنی قرار می گیرند و تنبیه از شدت چندانی بر خوردار نیست  کمتر خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha