سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 44339
سلامت نیوز : 'قارچ خوراكی ' دارای درصد بسیار كمی چربی ، كالری و مقادیر مطلوبی از لیستین - عامل پایین آورنده چربی خون - است بنابراین برای رژیم های لاغری بسیار مفید است .

قارچ ماده غذایی سالم ، لذیذ و سرشار از پروتئین ، انواع ویتامین‌ها ، املاح و آنتی‌اكسیدان ها است كه با دارا بودن طعم ، بو و بافت مطبوع در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد .

قارچها از گیاهانی هستند كه به طور استثنایی كلروفیل ندارند و دارای مقدار سرشاری پروتئین هستند . پروتئین آنها از لحاظ مقدار نزدیك به گوشت است و در نتیجه قارچ ها از جمله سبزی های منحصر به فردی هستند كه به گوشت شباهت دارند.

قارچ دارای ویتامین‌های C ، B2 ، B1 ، B12 ، B6 است كه برای محافظت از پوست ، چشـم ، بافتـهای بدن ، ماهیچه ها و سلامت بافت های بدن ، درمان كم‌خونی و جلوگیری از بروز ضایعات در مغز و ستون فقرات بسیار مفید است .

همچنین قارچ سرشار از یكی از انواع آنتی‌اكسیدان ‌ها یعنی 'لنتیان 'است كه خاصیت ضد سرطانی دارد .

مصرف قارچ به علت این كه دیر هضم است برای سالمندان ، زنان حامله و مادرانی كه بچه شیر می دهند ، مناسب نیست .

كسانی كه مبتلا به اختلال كلیه هستند باید از مصرف زیاد قارچ به دلیل پروتئین بالای آن خودداری كنند.همچنین كسانی كه اختلال هاضمه و كبد ، كولیت روده و یا به ورم مفاصل مبتلا هستند نباید قارچ مصرف كنند.

كسانی كه دیابت دارند باید قارچ بخورند زیرا قارچ هیچ گونه ماده قندی ندارد.

قارچ برای كسانی كه یبوست دارند ، مفید است زیرا سلولزهای آن به رفع یبوست در افراد كمك می كند.

اشخاصی كه چاق هستند می توانند قارچ را با سركه یا آب لیمو بخورند زیرا قارچ هیچ گونه ماده چربی ندارد و در نتیجه آنها را چاق نمی كند.

معمولاً قارچ را باید فقط به صورت پخته میل كرد. چون كه قارچ ها آلوده به موادی هستند كه فقط در اثر پختن از بین می روند. ولی افراد می توانند قارچ هایی را كه در واحدهای صنعتی تولید می شوند پس از تمیز كردن وشست وشو مصرف كنند.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha