سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: بیمارستان های كشور برای امداد رسانی به مصدومان حوادث شب چهارشنبه آخر سال در مرحله هشدار قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر 'مرضیه وحیددستجردی' روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: هرچند بیمارستان ها آمادگی كامل دارند اما اگر مصدومی در این روز دچار قطع عضو شد دیگر نمی توان برای او كاری انجام داد.

وی تاكید كرد: با این وجود بیمارستان ها و بخش های اورژانسی برای رسیدگی های درمانی در وضعیت آمادگی صد در صد قرار دارند.

وزیر بهداشت از كودكان ، جوانان و به ویژه خانواده ها خواست كه نسبت به احتمال بروز حوادث شب چهارشنبه آخر سال، دقت جدی داشته باشند.

دستجردی از نسل جوان خواست جان خود را در حوادث شب چهارشنبه آخر سال به خطر نیندازند و برای زندگی آینده خود و دیگران ، گرفتاری ایجاد نكنند.

وی تصریح كرد: همه ساله در روزهای پایانی سال در حوادث آتش سوزی شاهد نابینایی افراد و بروز سوختگی های بسیار وخیمی هستیم كه ممكن است به عفونت تبدیل شده و جان افراد را بگیرند.

وزیر بهداشت ادامه داد: حوادث شب چهارشنبه آخر سال همچنین موجب بدشكلی های فراوانی در ظاهر افراد و معلولیت های دایمی می شود.

دستجردی گفت: نباید یك شب شادمانی به بهای جان انسان ها ، تمام شود و افراد باید به تجارب حوادث سال گذشته توجه كنند.

وی افزود: اغلب ترقه ها، مواد منفجره ای هستند كه بازی كردن با آنهابه قیمت جان افراد تمام می شود.

وزیر بهداشت از رسانه ها نیز خواست در این ایام،‌اطلاع رسانی بیشتری در زمینه آتش سوزی داشته باشند.

به گفته دستجردی، آمار مصدومان حوادث شب چهارشنبه آخر سال از یك هزار و 900 نفر در سال 88 به دو هزار و 88 نفر در سال گذشته رسید.

وی افزود: این آمار، تعداد افرادی است كه بطور مستقیم با مواد منفجره سر و كار داشته اند اما آماری از آثار غیرمستقیم آن نظیر سقط جنین مادران باردار در دست نیست.

دستجردی یادآور شد، تعداد بستری ها و مراجعات به مراكز درمانی در شب چهارشنبه آخر سال به شدت افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha