جدیدترین یافته ها در زمینه ترمیم دندان با كمك سلول های بنیادی در چهل و هفتمین كنگره سالانه انجمن دندانپزشكی ایران ارائه می شود.

به گزارش  سلامت نیوزبه نقل از روابط عمومی انجمن دندانپزشكی ایران، چهل و هفتمین كنگره سالانه انجمن دندانپزشكی ایران از روز سه شنبه 22 خردادماه به مدت چهار روز در محل اجلاس سران كشورهای اسلامی برگزار می‌شود.
مجتبی وحید گلپایگانی ، دبیر این كنگره با اعلام خبر فوق گفت: در این كنگره همچنین مباحث نوین در زمینه پیشگیری و درمان كنترل عفونت دهان و دندان، كاربرد لیزر در دندانپزشكی و بهداشت دهان و دندان در قالب های سخنرانی، پانل، پوستر و كارگاه های علمی به متخصصان معرفی می شود.
وی افزود: در پانل ویژه این كنگره سخنرانان در مورد مطالبی همچون نانوتكنولوژی، دندانپزشكی زیبایی، درمان های مختلف در دندانپزشكی مانند ایمپلنت و درمان ریشه دندان به سخنرانی پرداخته و با شركت كنندگان به بحث و تبادل اطلاعات می پردازند.
وی اظهار داشت: معرفی درمان های جدید اندودونتیكس برای پر كردن كانال ریشه دندان از سوی متخصصان این رشته از دیگر برنامه های این كنگره چهار روزه را تشكیل می‌دهد.
گلپایگانی از نانوتكنولوژی به عنوان شیوه نوین دیگری نام برد كه طی سال های اخیر به ویژه در رشته دندانپزشكی بسیار تحول یافته است.
وی یادآور شد: پیشرفت مواد دندانپزشكی طی سال های اخیر مرهون نانوتكنولوژی بوده است.
به گفته دبیر چهل و هفتمین كنگره انجمن دندانپزشكی ایران، مواد جدید نانوتكنولوژی بسیار ریزتر و میكروسكوپی تر از واحد میكرو بوده كه افزایش دقت و بهبود نتیجه عمل را به همراه دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha